96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

23/11/2018 Loli Company
  • auxilia2-escolagavina
  • auxilia-escolagavina

La classe de 3r ens plantegem qüestions que influeixen en el nostre dia a dia. És per això que fa unes setmanes vam viure el joc des d’una perspectiva diferent i ens plantejàrem qüestions com aquestes: Com és el pati de l’escola? Qualsevol xiqueta o xiquet pot moure’s lliurement pel pati? Com ens sentim quan ens guien pel pati sense poder veure? I sense poder parlar per expressar què sentim o què en pensem? O sense poder caminar? Obrim els ulls i tractem d’anar més enllà.

Tot i això, el joc no va ser suficient per posar-nos en la pell d’un xiquet o d’una xiqueta amb aquestes dificultats i vam estar tots d’acord que si ho visquérem en primera persona, potser ho comprendríem més fàcilment. Per això la mestra Irene va dur una cadira de rodes a l’escola i el nostre David va comprovar què significa viure-hi a sobre durant tot el dia d’escola. Fou una experiència per a tot el grup classe i la resta de l’escola: mestres, personal de cuina i de pati.

Al final del dia vam concloure algunes idees interessants: “no podia estar o passar pels mateixos llocs on eren els altres”; “hem hagut d’adaptar el joc de la farola perquè David hi poguera participar”; “no sabia com girar amb la cadira i necessitava que em portaren”; “a l’hora de dinar, com que havien decidit portar-me la safata, m’havien posat maionesa que no m’agrada i no he pogut triar la fruita que més m’agrada, ho han decidit per mi”.

Avui, divendres ens han visitat tres persones de l’Associació AUXILIA. Hem pogut realitzar un taller de pintura amb la boca i un altre de botxa. L’experiència i la conversa amb les persones que han vingut a l’escola ens ha servir per obrir una mica més els ulls cap a aquesta realitat diferent de la nostra. I ací teniu algunes de les nostres reflexions: “he aprés que les persones amb cadira de rodes també poden fer coses per elles mateixes”; “he aprés que una persona amb cadira de rodes és capaç de fer algunes coses millor que nosaltres, com per exemple pintar amb la boca”; “totes les persones poden fer el que vulguen si s’esforcen i tenen interès”; “m’ha agradat molt poder viure aquesta experiència i ho he passat molt bé”.

Pensem que aquest taller ens ajudarà a seguir endavant en els nostre projecte de creació de jocs adaptats. L’experiència ens ha agradat molt i estem molt agraïts per la vostra visita. De nou, gràcies a l’associació AUXILIA i gràcies a Isa, Javi i José.