96 159 05 94 — correuclickedu

SOM I SEREM: PROJECTE DE VALORS I CONEIXEMENTS A SECUNDÀRIA

13/04/2022 Sandra Cuevas

Enguany hem reprès aquest projecte d’aprenentatge i de convivència propi de l’escola secundària. Al llarg de dos matins hem barrejat grups i alumnes, interessos i edats, per generar nous espais i relacions. Dimarts vam fer les activitats lligades a valors cabdals per al nostre projecte educatiu. Els joves de secundària van participar en tres propostes diferents. D’una banda, la projecció de la pel·lícula Mediterráneo, que ens narra la història del socorrista i activista badaloní Oscar Camps als inicis de la seua lluita contra la crisi de refugiats a l’est d’Europa. En acabar, hi hagué una estona per reflexionar-ne. En segon lloc, vam fer un taller al voltant de les fake news, conduït per Ahmed i Marta, de l’Associació per a la Cooperació Entre Comunitats (ACOEC). I al llarg del matí, un grapat d’alumnes van pintar un mural col·laboratiu a l’entrada del nostre edifici. Aquest darrer projecte està força vinculat a l’eix temàtic d’enguany, llengua i territori. Perquè som escola en valencià, laica, coeducadora, arrelada al territori, amb una cultura i una història pròpies, que ens fa ser qui som i que hem de reivindicar.

Dimecres ha tingut lloc el Banc Comú de Coneixements. Els conductors dels tallers han estat els alumnes mateix. Cadascun dels guies ha proposat sobre què volia ensenyar, i els companys i les companyes han estat els seus aprenents. No hem pogut fer tots els tallers, a causa de l’oratge, però els hem adaptat i la jornada ha estat força positiva. En acabar les propostes, hem fet una segona projecció, lligada amb eixos de convivència, de política i de drets: hem vist Adú. La pel·lícula ens parla de relacions, de responsabilitats, de tenir en compte els altres; ens parla del dret a viure amb dignitat i en llibertat, d’igualtats i de desigualtats, a partir de la necessitat de moltes persones de fugir dels seus països i com són rebuts (o no) per altres. A la vesprada, hem fet el berenar i els jocs de Pasqua.

Han estat dos dies en què hem trencat horaris, les aules s’han transformat i els espais on aprendre, crear i conviure han estat força vius. Feia tres cursos que no desenvolupàvem el nostre projecte de Valors i Coneixements, i per això estem d’enhorabona. No només els alumnes, sinó també l’equip de mestres, ens hem retrobat amb aquesta experiència i les vivències que comporta. Heus ací una mirada sonora d’aquests dos dies.