96 159 05 94 — correuclickedu

amicsLectors1_escolagavina
amicsLectors6_escolagavina
amicsLectors4_escolagavina

Divendres vam fer la sessió de tancament dels “Amics lectors”. Fa unes grapadet de setmanes us informàvem que encetàvem aquest camí d’aprenentatge i d’amistat que té com a objectiu inicial potenciar l’hàbit lector en els menuts. També us dèiem que aquestes trobades de mitja hora van més enllà. De bon començament, les mestres n’hem estat ben pagades, perquè la implicació, la responsabilitat, la puntualitat, les ganes d’ajudar i d’ensenyar per part dels majors han sigut excel·lents.

De primeres, pensàvem reunir-nos a la biblioteca per fer-ne el comiat: missió impossible. Vam anar al pavelló i vam aprofitar les cadires col·locades amb motiu de l’assaig del concert de Bunyol. Hauríeu d’haver vist com lluïen tants alumnes allà asseguts (a les cadires o al terra, majors i menuts junts). Nosaltres vam fer-ne la valoració i només tenim coses positives. Els alumnes van eixir a parlar, i això fou una novetat que sovint ens planteja qualsevol activitat: anà d’allò més bé, perquè era evident que tots n’estaven satisfets: tots n’han aprés i gaudit, i s’han sorprès positivament perquè els menuts també han ensenyat als majors, i aquests han posat en marxa recursos nous i a la millor no gaire habituals en el seu dia a dia. Espais així possibiliten generar vincles i contextos d’aprenentatge diferents dels d’aula, on conviuen xiquets d’edats diverses i que evidencien que els adolescents saben passar del jo al nosaltres. Un luxe i un objectiu pedagògic fonamental.

amicsLectors3_escolagavina
amicsLectors5_escolagavina