96 159 05 94 — correuclickedu

VALÈNCIA ACOLLIRÀ EL PRÒXIM CONGRÉS D’UECOE

22/10/2018 Sandra Cuevas

Enguany hem estat a Santander amb altres membres d’escoles cooperatives. N’hem sigut més de 200. Sota el lema Educar en tots els sentits hem escoltat ponents que ens han parlat sobre la importància d’expressar-nos en públic i del paper de l’escola perquè desenvolupem aquesta competència; hem escoltat Guillermo Cánovas, amb qui hem reflexionat sobre la importància de treballar en els nostres centres per promoure un ús saludable de la tecnologia. Hem participat en taules rodones (plurilingüisme, relleu generacional, inclusió, tecnologies…) i en espais de debat per reflexionar sobre l’educació que volem escoles com la nostra, sobre l’espai que ocupem com a centres d’ensenyament i que reclamem com a diferent i propi.

A més, hem visitat escoles cooperatives pròximes a Santander per veure’n altres models, amb semblances i diferències, la qual cosa ens aporta elements per veure on som nosaltres i què podríem millorar, mantenir, consolidar, enriquir…

També hi ha hagut espais més informals de conversa, de contacte, d’intercanvi. I temps per pensar, per planificar i començar una primera pluja d’idees per al pròxim congrés que ja apunta maneres. Aquest esborrany incipient és un primeríssim pas. Però hem de dir que és fort. A més, sens dubte evidencia que les escoles cooperatives valencianes en general i les persones que hem estat a Santander en particular, ja fem equip i que treballarem col·laborativament per un nou projecte comú: el XIX Congrés UECOE que tindrà lloc a València l’octubre de 2020.