96 159 05 94 — correuclickedu

Una selecció de lectures imprescindibles en entrar la tardor

29/09/2021 albert

Primera recomanació de llibres per als mestres i les famílies… lectors imprescindibles.

Som en el mes de setembre, mes de reconeixements al poeta Vicent Andrés Estellés, de lectures a la plaça, al carrer i a l’escola… Per això he fet una tria de llibres, una selecció de lectures destinades a enaltir el poeta, a assaborir-lo i a estudiar-lo: Mural del País Valencià, el Cant general dels valencians, també l’obra completa en dues versions (són volums independents, que podeu llegir ara sí ara també), i una tria d’estudis pegant en vells, però imprescindibles si en vols saber alguna cosa, del perquè de la importància del poeta, de la substància, més enllà de l’emoció poètica. Les memòries i fins i tot aquella tria de mà en mà D’aquest primer ventall, ja podríeu fer-vos-en experts, perquè un altre any pugueu eixir sense vergonya a llegir els grans poetes universals de tottemps.

Com que l’aparador de llibres demanava una selecció mínima de lectures de profit per als mestres, he gosat de destinar uns quants títols per al gaudi, també perquè prepareu amb el millor goig i senderi la classe i el curs: El bocs protector, de Ricardo Almenar, per exemple, l’ultim títol de Martí Dominguez, L’esperit del temps, en edició de butxaca (per deu euros t’emportes una joieta), i un estudi breu necessari “Escrits contra el feixisme, per mostrar als alumnes el perill constant de les dictadures i les democràcies si són falses…

Hi trobareu també dues obretes breus de Joan Fuster, l’una destinada a joves que vulguen aprendre qui era —antologia feta per Salvador Vendrell, i un altre de poesia sobre els arbres, aquesta una selecció coral que lliga la natura i la poesia de volada. A més, he cercat dos estudis breus de l’autora africana Chimamanda (!), l’una sobre el dol, i l’altra sobre el perill dels tòpics (massa vegades prejudicis): en podeu traure suc per a diverses classes. Finalment, una novel·leta de Dostoiewski…, que ja apama qui és un dels més grans de la literatura russa.

Per a començar, mestres, pares, mares, i fins a una nova invitació de lectures, n’anireu servits. Els llibres els teniu al noistre aparador, però també en llibreries de prestigi, de salut i higiene mental.

A l’Aparador de l’escola els teniu per acomplir la màxima que ens recomanava Freinet de llegir, llegir i llegir, mestres, si volem que els alumnes deixen mai el furgó de cua de la lectura a Europa, en el qual els fem viatjar qui sap els anys!

albertdasi mestre tutor de quart i coordinador de lectures