96 159 05 94 — correuclickedu

Un diàleg pedagògic. L’infant, l’adult, l’espai, els materials…

Un diàleg pedagògic. L’infant, l’adult, l’espai, els materials…
19/02/2017 Emi Pardo
  • jornada-comenius-infantil
  • jornada-comenius-infant

Aquest cap de setmana hem fet formació. Hem compartit l’experiència amb dues mestres coordinadores de les escoles infantils de Reggio Emilia. Un diàleg pedagògic necessari de compartir, pensar, repensar, escoltar, entendre…, en aquests moments de canvi educatiu que viu el món. Les companyes de l’Azienda Servizi de la Bassa Reggiana van compartir la documentació del procés educatiu d’infants de les escoles Reggianes. Un projecte d’infància de fa més de 60 anys. Un projecte polític, social i cultural de la Toscana, on l’infant des que naix és reconegut com a ciutadà que habita el món. Un projecte ric que mostra com s’aprén. L’escola que estira del fil dels processos d’aprenentatge de cada infant, des de l’observació i la documentació escrita, fotogràfica o enregistrada en vídeo, no de la planificació pensada per aconseguir  resultats concrets. L’adult competent acull i entén l’infant com un ésser competent que entra en el món amb infinites capacitats, potencialitats i drets. Dret a ser mirat,  a crear pensament crític i divergent, a explorar i confrontar, a ser acompanyat per un adult que dialogue amb la mirada i la paraula, atenga les demandes d’aprendre, obert a mil preguntes i curiositats, dins contextos rics d’aprenentatge on puguen satisfer el desig de saber.