96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

UN CONCERT PER AL RECORD

08/04/2019 Loli Company
  • trobadacoral19-escolagavina

Ahir, diumenge 7 d’abril, el cor de l’escola participàrem en la IV Trobada de corals UCEV. Va ser un concert ben especial, no sols per l’espectacular lloc on vam cantar, el Palau de les Arts de València, sinó també per poder mostrar a tot el públic que anà a vore’ns tota la feina que hem estat fent un bon grapat de mestres, infants i joves de diferents escoles cooperatives des de fa uns mesos. Heu de saber que hem fet un cor cooperatiu i pretrobades que ens han servit per conèixer nous amics i amigues, noves realitats i noves i diferents maneres de fer i de transmetre la música. Tota aquesta diversitat provoca que aquest concert siga una trobada on la música transcendeix allò social, allò personal. Coordinar més de cinc-cents infants i joves no és gens fàcil, i fer-los cantar alhora és més difícil encara. Tot això ha estat possible gràcies a la implicació, la feina i la incondicionalitat de totes les i els mestres que hem participat per poder dur a la realitat aquest fantàstic projecte. Després de moltes hores d’assaig i de reunions, tot es passa en un tres i no res, així que cal gaudir de cada moment de la vida intensament, sense perdre cap detall i absorbint cada núvol d’aire fresc que ens trobem. És cert que el repertori, variat, divertit i tendre, ha ajudat perquè la feina for més fàcil i que passàrem un matí musical d’allò més intens i agradable.

Aquest diumenge els infants ens donaren novament una lliçó de saber estar i saber fer als adults que allí estiguérem. Al llarg de les dues o tres hores prèvies al concert tingueren un comportament excel·lent i mostraren paciència, assajant, escoltant una vegada i una altra diferents ordres, diferents canvis musicals. I tot ho feien amb un somriure, amb tranquil·litat i amb ganes de gaudir de cada instant. Les seues cares quan entraren a l’auditori eren de sorpresa, de nervis, d’admiració i, per què no, també de por en vore com de gegant que era l’espai on havien de cantar. A poc a poc, com sol passar amb els infants, feren seu l’espai i transformaren l’atmosfera del Palau omplint tots els racons de veus precioses, de rialles i de música… Fou un matí d’harmonia, no sols musical, sinó també d’estar i de sentir…

I tota la feina ben feta i amb esforç dona els resultats que mereix. Parle dels músics, dels alumnes de secundària de la nostra escola. Músics joves que semblen professionals, saben acompanyar, gaudir de la música i transmetre emoció a través dels diferents instruments que completen harmonies precioses i úniques. Han estat setmanes de treball en els arranjaments de cada cançó amb cura i estima, per vore com en cada assaig se superaven i feien seues les cançons, per arribar al dia del concert segurs i segures d’elles mateixes i poder gaudir de totes i cadascuna de les cançons que interpretaren. Deu alumnes que dugueren la responsabilitat i el pes de tot un concert gegant i d’una magnitud brutals. Una menció especial, acurada, tendra i d’agraïment infinit a Andreu Navarro, Mateu Sanchis, Shashi Perales, Núria Pons, Blanca Suàrez, Àngela Màñez, Irene Mora, Obdúlia Fernández, Jordi Ferrer i Javier Ruiz, pel vostre esforç, treball, incondicionalitat, estima, alegria i màgia que vau transmetre en el concert de diumenge. No sabeu la quantitat de felicitacions que us han fet des de diferents llocs i persones, perquè vau fer vibrar a tothom que estiguérem el diumenge al concert d’UCEV.

Això no s’oblida, queda en el record de grans i de menuts. I estic ben segur que d’ací un temps fareu memòria i recordareu tots aquests anys i concerts que heu viscut i regalat al llarg del País valencià. Amb tota l’estima del meu cor i amb una alegria immensa que em recorre tot el cos, torne a donar-vos unes gràcies gegants per fer-me sentir tan orgullós de vosaltres i tan content de poder fer i transmetre allò que per a mi és tan important en la vida: la música.

Ferran Aleixandre i Barreda