96 159 05 94 — correuclickedu

Treballem els Drets Humans mitjançant la música i el treball cooperatiu

04/05/2021 Sandra Cuevas

Els projectes que propose per als diferents grups de primària en relació a la Festa Temàtica d’enguany, Els Drets Humans, parteixen de la total llibertat.

En primer cicle, es divideixen en parelles, grups xicotets o més grans. Parlen sobre els diferents Drets que coneixen. Després, cada grup decideix treballar-ne un. Tenen total llibertat d’inventar una cançó, una coreografia, un xicotet teatre o el que consideren. Com? Poden utilitzar tots els recursos que tenen a l’abast a l’aula de música i/o l’escola. Estan sorgint tot tipus d’idees, de debats, de canvis, de provar i de canviar, d’enganyar-se i de tornar a provar… Està sent una experiència molt enrequidora, tant per als infants de les tres bambolletes com per al mestre, ja que mire, observe i escolte sorprés totes les produccions musicals que són capaços de crear. Com podem expressar les nostres idees, emocions o sentiments mitjançant les diferents arts, i especialment amb la música? Doncs no podeu perdre l’oportunitat de veure com d’artistes són els nostres infants. Quan estiguen enllestits els vídeos dels resultats editats, els compartiré amb tots i totes vosaltres.

En segon cicle, es divideixen en parelles, grups xicotets o més grans. Parlen sobre els diferents Drets que coneixen, i entre el grup, decideixen treballar-ne un. Tenen total llibertat d’inventar una cançó, una coreografia, un xicotet teatre o el que consideren. Com? Poden utilitzar tots els recursos que tenen a l’abast a l’aula de música i/o l’escola. Estan sorgint tot tipus d’idees, de debats, de canvis, de provar i canviar, d’enganyar-se i tornar a provar… Està sent una experiència molt enrequidora, tant per als infants de tercer i quart com per al mestre, ja que mire, observe i escolte sorprés totes les produccions musicals que són capaços de crear, de com tots i totes tenen una fortalesa musical, m’ensenyen i aprenc. Un grup de rock amb bateria, baix, guitarra elèctrica i veus; un DJ que fa dansar els altres; un altre grup que compon una cançó amb una lletra molt actual; altres utilitzen altres recursos per dur a la realitat musical els seus pensaments, les seues emocions, el seu saber. Com podem expressar les nostres idees, emocions o sentiments mitjançant les diferents arts, i especialment amb la música? Doncs no podeu perdre l’oportunitat de veure com d’artistes són els nostres infants de segon cicle. Us sorprendran. Quan estiguen enllestits els vídeos dels resultats editats, els compartiré amb tots i totes vosaltres.

En tercer cicle, es divideixen en parelles, grups xicotets o més grans. Parlen sobre els diferents Drets que coneixen, i entre el grup, decideixen treballar-ne un. Tenen total llibertat d’inventar una cançó, una coreografia, un xicotet teatre o el que consideren. Com? Ja ho veurem, però de segur que ens sorprenen. Com podem expressar les nostres idees, emocions o sentiments mitjançant les diferents arts, i especialment amb la música? Doncs no podeu perdre l’oportunitat de veure com d’artistes són els nostres xiquets i xiquetes de tercer cicle. Quan estiguen enllestits els vídeos dels resultats editats, els compartiré amb tots i totes vosaltres.

Cada cor de l’Escola ja té un parell de sorpreses preparades per alegrar-nos els dies. Estan quasi enllestides. Només manquen un parell de retocs tècnics i musicals. L’alegria per cantar i per fer música. Tot un regal. Quan tinguem a punt els vídeos editats, els compartiré amb tots i totes vosaltres.

Però també treballen per aportar la seua música i veus als Drets Humans. Enric Valor ens visitarà pel Dret Lingüístic i ens endinsarem en la melodia d’Al País Blanc, per fer-nos reflexionar i fer entendre al món que tothom té dret a ser acollit en altres països, sense donar importància a la seua procedència d’origen, color de pell, religió o parla. De ben segur que no quedarem indiferents… Quan estiguen els vídeos editats, els compartiré amb tots i totes vosaltres.