96 159 05 94 — correuclickedu

Tot per l’aire, la gran explosió a primer

21/11/2016 albert
primer1_escolagavina

‘Experimentem’ és un dels tallers d’aprenentatge que fem al primer cicle, i no volem estar de contar-vos la gran explosió de dijous passat. Abans de començar l’experiment, repassàrem si acomplíem les normes de seguretat que s’han de seguir en un experiment. Mestra ens falten les ulleres de protecció, diu un xiquet. Avui, no ens calen, respon la mestra, està tot controlat. Aaah, els xiquets tenien raó, faltaven les ulleres de protecció. Teníem els ingredients, els utensilis, tot, tret de les ulleres. L’experiment consistia a saber què passava quan reacciona el vinagre i el bicarbonat dins d’una ampolla, quin efecte tindrà si a la boca de la botella posem un globus. L’efecte és una gran explosió. Anem a pams: l’experiment pot ser que isca o no. Es tracta d’anar fent provatures fins obtenir un bon resultat. Les mesures són importants. En el nostre cas una ampolla massa menuda, i vinagre en excés, i bicarbonat de sobra, fa que el globus isca disparat pel gas produït dins l’ampolla. Els xiquets corren per la classe, s’amaguen sota les taules, i d’aquella botella vinga a eixir bombolles sense parar. Quin tip de riure, que ens vam fer. Un parell de xiquets, van resultar afectats per l’explosió, però no patiu, res d’important, aigua clara i tot resolt. L’endemà, la mestra té un colp de cor, quan veu entrar a classe un dels afectats amb l’ull morat:—què et passa a l’ull? La gran explosió? No, mestra, estigues tranquil·la, ahir quan acabàrem l’escola me n’aní a jugar al parc i vaig caure un bac. La mestra respira, i el dia ja pot començar amb normalitat. Ja volen repetir la gran explosió!

segon1prim-escolagavina