96 159 05 94 — correuclickedu

2n d’ESO I EL DRET HUMÀ A LA CIÈNCIA

2n d’ESO I EL DRET HUMÀ A LA CIÈNCIA
04/05/2021 Loli Company
  • COS2-escolagavina

Durant la setmana dels Drets Humans, a la classe de 2n d’ESO ens hem interessat especialment per l’article 27. Llegiu aquest article amb deteniment: veureu que, a més del dret de tota persona a participar lliurement en la vida cultural de la comunitat i a gaudir de les arts, ens atorga el dret de participar i beneficiar-nos, tots i totes, del progrés científic. També diu que tota persona té dret a la protecció dels interessos morals i materials derivats de les produccions científiques, literàries o artístiques de què siga autor/a. És a dir, a protegir les seues creacions i invencions amb patents i a cobrar drets per elles. Dos assumptes de gran importància que, hui en dia, semblen més contradictoris que mai (mireu, si no, el polèmic cas de les vacunes i les seues patents, en propietat de grans multinacionals farmacèutiques).

 

Què pretenem amb el nostre treball?

Volem explicar a la resta de l’escola com la ciència i les seues aplicacions poden posar-se al servei dels drets humans de diferents maneres:

– detectant dèficits i riscos humanitaris

– expressant, comunicant (i eventualment denunciant) dèficits humanitaris

– ajudant a la presa de decisions

– aplicant-se en el càlcul de costos d’una intervenció (i/o dels riscos de no intervindre)

– aplicant-se a la pròpia execució de les intervencions

I com ho farem?

Farem una arreplegada de diversos exemples que il·lustren com el complex científic / matemàtic / tecnològic podria (i hauria de) posar-se al servei dels drets humans en cadascun dels temes que hem esmentat abans. I quan ho tinguem tot ben organitzat en un gran mural (de manera clara i comprensible) ho compartirem amb tots i totes vosaltres.