96 159 05 94 — correuclickedu

Sobre el 9 de març i la proposta de vaga

07/03/2017 albert

La plataforma estatal per a l’escola pública va proposar de fer vaga el 9 de març de 2017. La plataforma valenciana li ha fet suport. A partir d’ací, a l’escolagavina tenim el debat sobre què farem dijous. Com que n’hi ha decretats els serveis mínims, que acaba d’enviar-nos l’Administració, ja us informem que l’escola serà oberta i n’hi haurà l’equip necessari per atendre els alumnes. Partim que tothom a l’escola estem en contra d’una llei d’educació que no ajuda a educar, ni millora la nostra feina. La llei és la LOMQE, i des de l’escola ens hem manifestat diverses vegades en contra, per diverses raons. La primera, perquè no dóna llibertat als centres per a la gestió de l’educació. Una de les claus de l’èxit en les escoles finlandeses. De segon, perquè no ajuda l’escola, els mestres, els alumnes, a decidir quina escola volem. De tercer, per dir-ne només tres coses, perquè carrega contra la llengua pròpia dels valencians, una de les claus de volta de la raó d’ésser de la nostra escola. Dit això, al si de l’equip de mestres hi ha un debat de què farem dijous. Demà traurem un comunicat, i us informarem sobre què farem dijous. Partim que tothom té dret  a l’exercici de la vaga, i que uns quants mestres s’hi afegiran a la mobilització de la plataforma valenciana. Una altra part de l’equip farà jornada de treball i aprofitarà per explicar a les aules el contingut bàsic de la llei. I n’hi haurà que faran classe normal. A través d’aquesta pàgina, explicarem què va passant.