96 159 05 94 — correuclickedu

SI PENSEM EL MENJADOR I LA CUINA JUNTS, MILLOR

06/02/2019 admin

Les accions de foment de la convivència a l’escola es dirigeixen a diversos espais, entre ells els de menjador i el pati de l’escola.  En aquest sentit, la coordinació de les mestres del pati -com les anomenem grans i menuts- amb els mestres i les mestres de les diferents etapes de l’escola és fonamental i real, perquè tots constituïm un equip que treballa per fer realitat un mateix projecte.

Per això hem encetat enguany un pla de treball més estret, que començà el curs amb una sessió de formació i de reflexió al voltant de l’adolescència amb el personal de B-libe, que treballa al menjador i al pati. Aquest procés ha seguit amb l’elaboració d’una proposta de manual per al menjador, l’objectiu del qual és aconseguir que la gestió d’aquest espai siga més adequada, tant pel que fa a la convivència entre alumnes, com entre alumnes i responsables del menjador. Es tracta d’un esborrany que no només ha estat revisat pels majors. De fet, fa unes setmanes els delegats i les delegades de secundària es van reunir amb Inma Lladró, responsable de l’equip de B-libe, per revisar i pensar de manera conjunta la proposta d’aquest document que té com a marc de referència el Pla de Menjador. La conversa fou molt enriquidora, i s’hi acordaren diverses idees que contribuiran a millorar la convivència i la resolució positiva de conflictes.

I fa ben poc que hem fet una reunió semblant amb Raúl, el nostre cuiner. Hem fet balanç de com ha funcionat el primer trimestre: com entren els xics i les xiques a la cuina; com se serveixen els de 3r i 4t -ja que des d’aquest curs hem encetat aquesta mesura-, què podem millorar quant al que mengem, les quantitats, la varietat… Tothom ha coincidit que això de l’amanida no va com toca. És a dir, som conscients que n’hem de menjar, però tothom no se’n posa un mínim. Per això vam acordar algunes propostes que impliquen també l’alumnat de secundària. Ja us en parlarem.