96 159 05 94 — correuclickedu

SETMANA TEMÀTICA 2020-2021

Article 2 de la DUDH

“Els drets humans són per a tothom. Encara que parlem una altra llengua […]”

 

Article 27 dels Drets Humans

“Tota persona té dret a participar lliurement en la vida cultural de la comunitat…”

 

“Els drets lingüístics s’estableixen en la Declaració Universal dels Drets Lingüístics, i on es proclama la igualtat de drets lingüístics, sense distincions no pertinents entre llengües oficials i no oficials; nacionals, regionals i locals; majoritàries i minoritàries, o modernes i arcaiques…”

Hem viscut un confinament llarg per a tots i totes. Molts dels infants no han tingut un model lingüístic de comunicació en valencià. Comunicació amb la llengua vehicular d’aprenentatge. Comunicació amb la llengua del projecte educatiu d’escola. Al llarg d’aquest mesos hem fet un treball sistemàtic referit a la riquesa del lèxic, la concreció de vocabulari, els camps semàntics, els jocs lingüístics, les narracions, les converses, les representacions teatrals, els recitals de poemes, les endevinalles, les cantarelles… per afavorir la bona entesa i l’expressió fluïda en valencià.

En aquesta situació de semi-confinament hi ha menys espais d’interacció en valencià fora de l’escola, menys cercles de relació i, el fet que la majoria de famílies, encara que parlen les dues llengües a casa, siguen predominantment castellanoparlant, ha fet que l’equip de mestres d’infantil valorem el Dret Lingüístic com a projecte de treball d’aquest any temàtic centrat els Drets Humans.

Vos convidem a obrir les finestres virtuals per conèixer de més a prop els projectes lingüístics de mestres i d’infants.

  • Missatges dels infants vers els seus drets amb el suport de la música

  • La creativitat espontània de l’infant com aliment de la seva fantasia

  • Teatre a la fresca: Tres rondalles d’Enric Valor

  • Carles Cano amb els seus contes obri la setmana temàtica. Drets Humans.Drets Lingüístics

  • Els donyets sabaters. 4 i 5 anys

  • Història d’un mig pollastre. Les papallones 4 i 5 anys

  • Patufet Papallones. 4 i 5 anys

  • La rateta que llegia a l’escaleta. Papallones 4 i 5 anys

  • De què fa gust la lluna? Dinosaures 4 i 5 anys

  • Com podem interpretar els Drets de la Infància amb el llenguatge de la música?

  • Daniela la pirata i la bruixa Sofronissa Pirates 3 anys

  • DONYETS I DONYETES DE LA NATURA, GUANYA EL PREMI SAMBORI!

Com bé sabeu, un dels nostres projectes del curs és el dels “Drets Humans”. Com que enguany no podrem celebrar plegats la cloenda de la festa temàtica, ací, a la nostra web, trobareu una finestra oberta on podreu veure tot allò que hem anat fent al llarg del curs. Seieu amb els vostres fills/es davant la web de l’escola, ells són els que millor us poden explicar tot allò que treballem. Està essent un projecte ben significatiu que ens ha endinsat en un munt de coneixements del món, de la vida, de les persones. De tantes i tantes dones que han lluitat al món perquè ara siguem el que som. Aquest projecte, també ens aporta la llavor de la importància  de la lluita i l’esforç per aconseguir el que volem ser a l’escola, a casa, al carrer, avui, demà i sempre.

  • ELS DRETS HUMANS A TRAVÉS DE L’EXPRESSIÓ MUSICAL

  • DONES I DRETS HUMANS AL MÓN

  • LES DONES

    L’autobús de Rosa Parks

  • Drets humans

    • lectura
    • lectura
    • lectura
    • lectura
    • lectura

    LES LECTURES

  • Treballem els Drets Humans mitjançant la música i el treball cooperatiu

  • ELS DRETS HUMANS A 1R CICLE DE PRIMÀRIA

  • Les dones i els drets humans

    A les bombolles del primer cicle ja fa dies que en parlem. Entre tots i totes descobrim què són i…

Ja deveu saber, pels vostres fills I filles, que enguany un dels nostres projectes més ferms és “Drets Humans”. El segon cicle de primària us presenta ací una mostra dels treballs que fem a classe (tercer i quart) o en col·laboració, en equips interclasse. Són treballs senzills per començar a entendre i explicar els conceptes principals: llibertat, democràcia, dignitat, cultura, igualtat… Perquè amb 9 i 10 anys ja siguen capaços d’explicar què signifiquen i com són d’importants aquestes paraules.

A partir d’ara, a més de visitar la pàgina, podeu interactuar amb els vostres fills i demanar-los que us expliquen què fan, com treballen, què saben dir sobre els drets: aprendre a l’escola, a casa, a través de pantalles, dels llibres… per aconseguir de millorar el món. El local i el global. Ens ajudeu?

  • Colònies a la mar, ens visita la mestra Irene

  • DONES QUE LLUITEN (3r de primària)

  • Fer i desfer, inventar i gaudir: ací hi ha la clau (4t de primària)

  • Fer i desfer, inventar i gaudir: ací hi ha la clau (3r de primària)

  • Els cors, amb cor de Drets Humans

  • Marta i Mireia, de tercer d’eso, ens parlen de la llibertat d’Expressió i Informació

  • ELS DRETS DE L’INFANT

  • Treballer pels drets, aprendre dels alumnes, fer de mestre

  • Treballem els Drets Humans mitjançant la música i el treball cooperatiu

  • “Tan sols existeix una raça; la raça humana”

  • carlesCano1-escolagavina

    Drets i llibres: un jorn amb Carles Cano

REPENSEM ELS DRETS HUMANS

 

Vivim en un món extremadament ràpid, on la immediatesa i remar cap a casa van conjugant un futur cada cop més individualista. Ser conscients d’aquesta realitat, identificar-la i intentar canviar-la és un deure més que necessari en totes les escoles del món. Per tot això, és imprescindible educar en valors, entendre i respectar la diversitat, conèixer i identificar els drets humans, i vetllar perquè es complisquen arreu del món.

 

Els drets humans corren el risc de quedar-se en mers conceptes abstractes sense cap significat real, llevat que encoratgem les persones a reflexionar-hi individualment o en grup, i a establir el vincle entre aquests drets inalienables i la pròpia vida. En l’article 1 de la Declaració Universal de Drets Humans s’estableix que “Tots els éssers humans neixem lliures i iguals en dignitat i drets”. Com a declaració moral tots la defensem, però en la realitat veiem que en les nostres comunitats, en les nostres societats i en el món en general, aquesta declaració es converteix en un document escrit i teòric, signat per molts estats del món. I és responsabilitat nostra, pensar-ne i actuar, i exigir-ne el compliment, perquè d’aquesta manera serem capaços de dotar-lo de vida i significat. Les següents entrades expliquen els projecte que com a cicle hem fet i que tenen com a eix comú les reflexions que heu llegit.

 

Josep Pineda i Sònia Real

Cicle superior | escolagavina

  • ELEANOR ROOSEVELT, MARE DELS DRETS HUMANS

  • MARLEY DIAS, PER UNA LITERATURA DIVERSA

  • MALALA, L’ACTIVISTA DE L’EDUCACIÓ

  • Al país blanc… tot podria ser millor

  • La tendresa a l’hora de compondre, d’interpretar i de fer cultura

  • A cinquè de primària, tenen molt clar què és això dels Drets Humans

  • IRENA SENDLER, L’ESPERANÇA DEL GUETO DE VARSÒVIA

  • Martin Luther King, líder dels drets civils

  • A sisé mai no perdem l’esperança

  • Els cors, amb cor de Drets Humans

  • SONITA, UNA RAPERA CONTRA EL MATRIMONI INFANTIL (SISÉ)

  • AMIKA, VEU DE LA POBRESA MENSTRUAL (SISÉ)

  • miniatura capítol 9-escolagavina

    CAPÍTOL 9 – TREBALL INFANTIL (CINQUÈ)

  • CAPÍTOL 8 – DRET A L’AIGUA (CINQUÈ)

  • Entrevista a Guillem Montoro, un activista per la igualta (6é)

  • Miniatura capítol 7-escolagavina

    CAPÍTOL 7 – SEGURETAT O LLIBERTAT? (CINQUÈ)

  • CAPÍTOL 6 – LA PANDÈMIA I ELS DRETS HUMANS (CINQUÈ)

  • CAPÍTOL 5 – RACISME POLICIAL ALS EUA (CINQUÈ)

  • CAPÍTOL 4 – LA CENSURA DE L’ART

  • sisé2-escolagavina

    REPENSEM ELS DRETS HUMANS – SISÈ DE PRIMÀRIA

“El món necessita una ètica global amb valors que donen sentit a l’experiència de viure” (Wangari Maathai).

Per això mateix tots els drets són importants. Hi ha el fet evident que a hores d’ara tothom no gaudeix de la mateixa dignitat ni llibertat (art. 1), que tenim deures perquè tothom puga gaudir dels drets; i si hi ha tantes desigualtats, és perquè en bona mesura els governs i les institucions que ens representen no compleixen allò que han signat (art.28, 29 i 30).

 

A l’escola secundària hem treballat els 30 drets de la Declaració Universal dels Drets Humans. Ho hem fet per parelles, individualment. Hem investigat i ens hem enriquit amb les aportacions que hem rebut de moltes de les persones entrevistades que apareixen al calendari i que hi treballen cada dia per reduir les desigualtats. Ací teniu les mostres del procés i dels resultats.

  • VIURE I SER, TREBALL, JUSTÍCIA, LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ: DRETS QUE ELS ESTATS I TOTS NOSALTRES HEM DE GARANTIR

  • DRET A LA VIDA I A LA DIGNITAT HUMANA

  • BREU HISTÒRIA DEL RACISME CONTEMPORANI

  • ELS DRETS LABORALS: DOS EXEMPLES CONCRETS

  • MALALA YOUSAFZAI

  • ARTICLE 2 DE LA DUDH

  • SI TOTHOM NO POT VOTAR, L’ESTAT VULNERA ELS NOSTRES DRETS

  • REFLEXIONS AL VOLTANT DELS ARTICLES 16 I 17 DE LA DUDH

  • VOLEM MÉS LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ

  • Defensa de la dignitat_escolagavina

    EN DEFENSA DE LA DIGNITAT

  • NO PODEM DEIXAR NINGÚ ENRERE

  • L’EDUCACIÓ ÉS UN DRET, NO UN PRIVILEGI

  • DRET A VOTAR

  • Els excessos de Nadal

  • art1-escolagavina

    Parets que criden cultura

  • Poesia i drets humans

  • Missatge i art

  • Els drets humans a través de l’animació

  • Dret a l’asil

  • DRETS O PRIVILEGIS?