96 159 05 94 — correuclickedu

SETMANA TEMÀTICA 2021-2022

SETMANA TEMÀTICA

2021-22

Llegir-los contes, una experiència apassionant

 

Vivim en un món fragmentat i ple d’estímuls. Per això és necessari trobar moments per dedicar en exclusiva als fills i filles. Llegir és una experiència de gaudi compartit i es pot convertir en un moment molt agradable en què les famílies estan físicament a prop i es diverteixen. A més a més, és important que es parle del que llegim, preguntar als  infants sobre la lectura i reflexionar junts al voltant del conte. Quan ens preguntem quina diferència hi ha entre la tele i les tauletes digitals, o el conte de bona nit, Letícia Asenjo ho té clar: “Crear rutines a l’hora d’anar a dormir ajuda a la relaxar-nos i a gaudir d’un bon son. No és el cas de les pantalles, que provoquen l’efecte contrari.”

 

Arribats a aquest punt ens preguntem quins contes s’adeqüen més a l’edat dels nostres fills i filles. Hi ha un conte per a cada edat? Quan són molt petits, els àlbums il·lustrats són molt adequats perquè ells mateixos podran passar les pàgines, amb imatges i colors que els criden l’atenció. Però a partir d’ací s’ha de respectar el ritme de cada infant. És molt important que es trien els llibres tenint en compte els seus interessos i aficions, perquè és una manera de motivar-los i captar-ne l’atenció. No oblidem que escoltar un conte -i més endavant llegir-lo- és una experiència apassionant que els acompanyarà al llarg de la seua vida.

Ja ho sabeu, famílies. Espereu que arribe la nit: intimitat, llum tènue, obriu un conte i… a gaudir!

 

 

  • Joan Ratot a 4 anys

  • Com hem viscut la Setmana temàtica a tres anys. Lectura, llengua, cultura i territori.

     

  • Lectura, literatura, cultura i relacions

  • Les rondalles d’Enric Valor

  • El carrer d’Enric Valor a l’escola

Enfront del projecte “Llengua i territori” plantejat enguany com a Escola, el primer objectiu que ens marquem  amb els alumnes del primer cicle és buscar el sentit d’aquestes dues paraules; per una part, la llengua, i per l’altra, el territori.

Volem aconseguir un sentiment d’estima cap a la llengua que parlem a l’escola, amb la qual aprenem i ens relacionem amb els companys, la del nostre País Valencià, que potser també parlem a casa, amb la família, al poble….

El gust i les ganes d’aprendre’n, més i millor cada vegada, conformen la part primordial del nostre objectiu.

Buscar la correcció i la fluïdesa en l’expressió oral;  la narració de contes i històries, la dramatització, la lectura de  poemes i embarbussaments, entre d’altres, conformen la nostra proposta per millorar l’ús i l’estima per la llengua.

Per una altra banda, el territori, el País Valencià, les comarques que el conformen, els pobles, les ciutats. L’arquitectura de l’Horta, les cases i els carrers;  els paratges naturals, la fauna i la flora, la història…

Hem relacionat les diferents propostes de la programació del curs amb la temàtica del projecte d’Escola, perquè tinga continuïtat i, alhora, evitar la disparitat dels temes que tractem, focalitzant així l’atenció, l’interés i la motivació de xiquets i xiquetes.

  • PROJECTE DEVESA – EL SALER

  • PROJECTE INTERETAPA 2N-2N/3R: RECUPEREM L’APRENENTATGE I LA VIVÈNCIA

    Projecte la Devesa del Saler

  • Artistes valencianes

    EL SAVI REI BOIG

  • Premi Sambori a 1r de primària

  • Les dones prenen el carrer: Art al carrer, procés de creació

  • LLENGUA I TERRITORI, 1R CICLE.

Som en l’any Fuster, el Centenari. Per això, tercer i quart de primària, pel que fa a “llengua i territori”, hem agafat el  llibre Viatge pel País Valencià, seixanta anys després, i hem encomanat als alumnes una actualització:

Cada alumne, cada família —un alumne, dos (haguéssem fet equips si no fórem en pandèmia) i les seues famílies visitaran una comarca del país: la Ribera, el Maestrat, la Plana, les Marines…, un poble, una ciutat, la capital de la comarca, una serra, un paratge natural, un barranc… A partir d’ací cercaran i organitzaran informació actualitzada de la comarca. El territori, la gent, la llengua, la cultura…

Fins i tot hem elaborat un guió de treball i hem fet una proposta de presentació, que també comptarà amb una exposició col·lectiva del treball: el nostre-vostre recorregut particular per pobles i ciutats, a través de la vida de personatges rellevants, la gastronomia o les biblioteques comarcals, De les seues investigacions, interessos i descobertes farem un mural col·lectiu, a lo manco excels.

Si el fruit serà redó, que hem encomanat un roller de cada comarca, que apamarà, en una visió de conjunt, com és el País Valencià en el segle XXI.

  • Lectura, literatura, cultura i relacions

  • PROJECTE INTERETAPA 2N-2N/3R: RECUPEREM L’APRENENTATGE I LA VIVÈNCIA

  • Les rondalles d’Enric Valor

  • De la cultura se n’aprèn vivint-la amb emoció

En els últims cursos de la primària és fonamental qüestionar-nos quina és la identitat que construeixen els nostres infants. Entre tant soroll i estímul, tanta oferta global, hem d’oferir una relació positiva i atractiva amb la llengua i el territori, amb referents propers i potents.

 

Dins del marc de la proposta temàtica d’enguany, en tercer cicle viatjarem per les comarques del País Valencià de la mà dels grups de música que ens agraden i que poden ser-nos referents. A més, redescobrirem les històries populars i la poesia d’Estellés, apropant-los al llenguatge i interessos dels infants.

 

 

També viatjarem al 1903 per conéixer l’arquitectura tradicional lligada al món de la taronja. Visitarem un dels magatzems més importants del que ha sigut i és l’economia agrícola del País Valencià, el Magatzem de Ribera de Carcaixent. Hi aprendrem sobre els tipus de taronges i coneixerem el poble, la història i els costums.

 

Tot commemorant l’any Fuster, heus ací pensaments de l’escriptor suecà:

 

La llibertat és un hàbit, i no resulta gens fàcil d’adquirir.

Només s’adquireix amb la pràctica!

  • TALLER DE PILOTA VALENCIANA

  • LA LLENGUA I ELS ACUDITS – CINQUÉ DE PRIMÀRIA

“Mireu, una llengua no es perd perquè gent nova no la parle, es perd si la gent que la parla deixa de parlar-la.” – Manuel Sanchis Guarner

Llengua i territori. Les dues peces clau del nostre projecte temàtic d’enguany. No són en absolut peces noves per nosaltres, perquè són a la base dels gairebé 50 anys del projecte d’escola. I seguim parlant de Drets Humans:  el dret a l’educació (art.26), a la cultura (art.27), i a la diversitat humana, cultural, a la llengua pròpia i minoritzada (art.2).

La lectura i la conversa són dos mitjans per conèixer- nos i per reivindicar-nos. Per això, el calendari 2022, centrat en la lectura, serà també una ferramenta fonamental per poder desenvolupar el projecte temàtic en secundària.

A l’escola secundària, a partir d’aquests eixos -drets humans, Agenda 2030 i lectura- desenvoluparem projectes des de diferents àrees per posar en valor la nostra llengua i el nostre territori, tot pensant en el present i en el futur. Ho hem fet, ho fem i ho farem per parelles, individualment i per grups cooperatius; des de diferents àrees i mitjançant projectes interdisciplinaris.; i també des de la tutoria. Ací teniu les mostres del procés i dels resultats.

  • Model de finançament del País Valencià a 3r d’ESO

  • PROJECTE INTERETAPA 2N-2N/3R: RECUPEREM L’APRENENTATGE I LA VIVÈNCIA

  • PROJECTE INTERETAPA 2n ESO + 2n I 3r DE PRIMÀRIA

  • LLENGUA I TERRITORI EN 1r D’ESO: EXPERTS EN LA PREHISTÒRIA DEL PAÍS VALENCIÀ

  • EL VALOR DE LA LECTURA I LA NOSTRA LITERATURA (4t D’ESO)

  • PROJECTE INTERDISCIPLINARI LLENGUA-SOCIALS 3r ESO

  • Poesia visual a 1r d’ESO

  • Converses amb les nostres dones