96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

SÉNIA MULAYALI

01/02/2018 Sandra Cuevas

Ahir va ser a l’escola Sénia Mulayali. Va passar el dia entre alumnes de primària i de secundària. Parlem de llibres, amb aquesta jove youtuber d’una energia especial. D’autors de referència, poetes, novel·listes, lectures i biblioteques. Però també parlem de vida. Sénia va nàixer als campaments de refugiats sahrauís i va ser acollida a la Llosa de Ranes quan tenia vuit anys. Quan va venir a València no sabia castellà ni valencià. Però el valencià el va aprendre en tres mesos. Parlem dels refugiats, de la vida al Sàhara, als campaments, dels viatges, dels pares biològics i dels pares d’acollida.  Parlem de compromís, dels contes, de política, de solidaritat, de religió. Dels seus primers anys a l’escola. Els xiquets l’omplin a preguntes que ella respon, entre riures, emocions i mirades que contagien aquella energia per la vida. Els alumnes de primer d’eso, fins i tot, es posen en la seua pell de booktuber, i després d’escoltar-la i que els faça quatre indicacions, fan un petit vídeo on parlen de llibres i els recomanen. Amb els més grans, explica també per què fa de booktuber, com l’entusiasme per la lectura, que li obri tants mons, fa que vulga compartir-los. I com més gent siga, millor. Ens regala un llibre que ha escrit son pare, Ahmed Mulay Alí Hamadi. Ens ha regalat moltes més coses: una vida d’una experiència que ens alliçona. Aquesta futura filòloga treballarà en un programa de la televisió valenciana.  Nosaltres podrem gaudir-la. I vosaltres.