96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

Segona edició del projecte col·laboratiu erasmus mundus

18/11/2018 Loli Company
erasmusmundus1819-escolagavina

El passat 16 de novembre tingué lloc la visita dels alumnes que participen en el Màster Erasmus Mundus en Psicologia del Treball, les Organitzacions i els Recursos Humans (WOP-P),  en què Núria Tordera, mare de l’escola i professora de Psicologia Social de la Universitat de València, imparteix classe. L’objectiu del treball d’aquests alumnes, guiats per la seua professora, és analitzar les relacions interorganitzacionals que es produeixen en una empresa -entre d’altres coses-, en el nostre cas les que tenen lloc al si d’una cooperativament d’ensenyament com la nostra.

I per què parlem de projecte col·laboratiu? Doncs perquè després d’una primera part en què els estudiants del Màster fan una entrevista a l’Equip Directiu i al Consell Rector de l’escola, hi ha una segona entrevista. En aquesta cas, són els alumnes de 4t d’eso que fan preguntes als universitaris, qüestions que tenen a veure amb la presa de decisions al voltant de la seua formació i dels seus estudis. Així doncs, lliguem la visita a un punt fort de l’acció tutorial d’aquest darrer curs d’eso: l’orientació acadèmica i professional.

Propostes com aquestes permeten d’enriquir els processos d’ensenyament i aprenentatge, ja que la interacció modifica sempre el guió de partida, la convivència -encara que siga d’un matí- permet posar en marxa competències i habilitats que no es donen quan és el mestre el que diu i l’estudiant el que escolta -i a tot estirar pregunta.

A poca poc definim un projecte per al qual tenim noves idees i que pensem que farem créixer. Volem valorar ben positivament, la implicació i el grau de col·laboració dels estudiants del màster durant la sessió amb els alumnes de 4t, que també han posat en marxa habilitats socials i lingüístiques importants -perquè en pocs minuts han d’interactuar amb joves que no coneixen i fer-ho en anglés.