96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

SECUNDÀRIA 18/19

11/09/2018 Sandra Cuevas

Benvinguts tots i totes! I especialment els alumnes de 1r que enceteu aquesta nova etapa, i als alumnes nous que us heu incorporat a l’escola.

Des de fa uns quants cursos, preparem una acollida especial per a tots i totes, perquè el primer dia de classe és un moment de retrobar-nos, de saludar-nos, de preguntar-nos com estem i com ens ha anat, i per fer un reencontre més pròxim amb els tutors i tutores que seran una gran referència per a tots i totes al llarg del curs. Així hem començat les paraules que cada curs adrecem als xics i xiques de secundària.

A primera hora del matí, després d’una estona d’abraçades i d’emocions, hem entrat a les aules i, quan ja ha estat l’hora, hem fet una esmorzar especial que ens ha preparat l’equip de cuina. Els alumnes de 4t han mostrat l’edifici de secundària, d’una manera més pròxima, als de 1r, on hi ha cinc companys nous; a més, han resolt dubtes sobre el dia a dia, cosa que sempre va bé.

Enguany la màgia ha omplert el pavelló amb l’actuació de Rubén Aparisi i el seu nou espectacle Espill. Tots n’hem gaudit molt. Els alumnes de 4t també han donat la benvinguda als companys i les companyes, recordant-los que ara ve la feina, l’estudi, les preocupacions… Però el curs, ens han dit, passa volant. Per això cal aprofitar-lo, gaudir de les classes, dels viatges i dels intercanvis. I aprendre.

I des de la direcció els hem recordat que, com cada any, volem que siga un curs on tots i totes aprenguem, mestres i alumnes, i que convivim, per la qual cosa és ben important d’escoltar-nos i d’expressar-nos amb respecte; fer-nos responsables del que fem i diem, proposar, construir entre tots i totes la nostra secundària.

Hem parlat dels projectes que ja preparem i pensem, alguns ja consolidats, com les Jornades de Valors i Coneixements o els intercanvis, o els que feu des de cada àrea; i d’altres que encetàrem el curs passat i que enguany desenvoluparem entre tots, com ara les propostes per al pati, la gestió del material esportiu i dels jocs de taula.

I per acabar els hem dit: “Sou els més grans de l’escola, heu crescut físicament i teniu un pensament propi, construïu els vostres criteris amb ajut dels adults, que també hem de ser model. Aquesta idea pot semblar un lloc comú, una frase que sempre diem els grans com una mena de coixinet buit de sentit, sobretot quan tenim conflictes i us renyem per determinades accions. Però ens agradaria que no ho agafàreu així, sinó com l’oportunitat, com ja hem dit adés, d’escoltar-nos, d’escoltar-vos nosaltres i entre vosaltres, de no quedar-vos en un pensament únic, tancat, de respectar les idees, les opcions sexuals, la diversitat de cada llengua, les maneres de ser dels vostres companys, encara que no siguen les majoritàries, les més públiques ni les oficials. I pregunteu-vos el perquè de les coses. I tingueu ben clar que tots i cadascun dels vostres mestres us acompanyarem en aquest camí que alguns acabeu enguany, i que d’altres enceteu o continueu”.

Una abraçada i bon curs