96 159 05 94 — correuclickedu

Regal de corda fregada

27/01/2020 Sandra Cuevas

La setmana passada els infants de primer, segon i tercer de primària vam tindre un regal ben especial. La mestra en pràctiques de primer de primària, l’exalumna de l’escola Irene, va convidar una amiga seua, Paula, per fer un “mini” concert amb algunes cançons clàssiques i modernes amb els seus instruments de corda fregada: el violoncel i el violí.

Ens explicaren les parts i les característiques més significatives de cadascun dels instruments, com es toquen i des de quan fa que totes dues el toquen.

Quan sonaven les melodies els ulls i les cares dels infants canviaven de semblant, cada vegada més contents, i a poc a poc es dibuixaven somriures de complicitat.

Com ja hem dit, vam escoltar cançons de diversos compositors: des de Pachembel i Mozart, fins a Gardel, Coldplay, Cohen… Va ser molt especial i enrequidor per a tots i totes els que allí estàvem. Ens quedàrem bocabadats de com de bé que tocaven les dues músics i com de bé i de potent que poden sonar dos instruments de corda fregada.

Una vegada van fer el repertori que duien preparat, vam jugar amb les seues músiques a les estàtues i vam passar una estona musical molt divertida, enrequidora i didàctica.

Moltes gràcies Irene i Paula per haver-nos fet passar aquest especial moment musical que no oblidarem.

Ferran Aleixandre i Barreda