96 159 05 94 — correuclickedu

QUIN MATÍ D’EMOCIÓ!

03/04/2019 Sandra Cuevas

Enguany portem un any musical intens, ple de reptes i de projectes preciosos que arriben a la seua fi.

El passat dimecres vint-i-set de març vam tornar a cantar, després de dos anys, al Saló de Cristall de l’Ajuntament de València. Cantàrem a les dones, per la llibertat i la igualtat. Fou un concert emotiu, tendre i que des de la primera cançó atrapà a tot el públic que omplia el saló. Abans de començar el concert, una imatge preciosa: els infants del cor van fer seua la plaça de l’Ajuntament mentre esmorzaven, jugaven i corrien. No deixaven indiferent cap persona que per allí passejava… Potser devien pensar què passa hui? Què fan aquestes xiquetes i xiquets tan contents? Sí, una imatge preciosa, d’empoderament de la infància, que es tornà a repetir després del concert.

A les dotze del migdia, els cent vint xiquetes i xiquets d’escorgavina, les vint mares i pares que pogueren vindre d’Ambcor, els músics mares i pares, germà i alumnes i exalumnes, ja estaven concentrats i preparats per encetar el concert. La motivació, les ganes de cantar i de fer música, la concentració i la passió que tothom dels que allí estàvem posm en allò que fem, van ser els ingredients perfectes per fer fluir, durant tota una hora, melodies i paraules que busquen aconseguir un món millor.

El bon dia ens despertava, fent besos i mil besos a totes i tots els que allí estaven i a totes les persones que estimem. La percussió, el ball i el cant de les primeres tribus americanes, feien alçar-se el públic per cantar amb nosaltres i enviar eixa melodia de pau i de respecte cap a les dones a tots els racons del planeta Terra. Sí, ho aconseguírem.

Després vam cantar a la igualtat, perquè podem fer un món millor. Com a infants de mil colors, tant ens fa el blau o el rosa. Sols sabem que el respecte i la igualtat ens faran canviar el món. Un món on la mare és una peça fonamental en les nostres vides, és el vent que ens fa volar, és la cançó que ens fa plorar d’emoció, de tendresa i de records que omplin els cors de les filles i els fills.

Paraules demoledores i carregades de passió, fets reals i que ens fan pensar que podríem dir mil noms de dones que han estat silenciades, però que han lluitat i lluiten per equilibrar la balança i alçar-se davant les adversitats i fets terribles de la història ja passada i de la història present. I tu, sols tu, dona, faràs vibrar cinc continents, faràs vibrar el cristall del saló per ficar-te dins del cor de les persones a les quals arriben les nostres melodies. Eixe poder de dona lluitadora que fa que els astres dibuixen un cor, perquè ha arribat la vostra hora de lluitar pels drets, la llibertat i la igualtat. I nosaltres, els homes, volem estar al vostre costat, per donar-vos la mà i acompanyar-vos en aquest camí.

Una lluita que ja començà amb les dones d’Amèrica que es rebel·laren cantant, mentre anaven als camps, una dolça melodia, un espiritual negre meravellós que ens va fer dibuixar un somriure amb els ulls ben oberts. I aquesta tendra melodia es fusionà amb una altra també de ben coneguda… Aquesta cançó que pots cantar-la amb qualsevol nom de dona, aquesta cançó d’amor, aquesta cançó del Llach: Laura. I ja per acabar una hora intensa d’emoció i de gaudi musical, ens donàrem força per continuar aquest camí, aquest regal que és la vida.

Gràcies a totes i a tots els que allí cantàreu, tocàreu, recitàreu i vau fer possible aquest concert, perquè amb vosaltres és fàcil fer realitat la música; però la música des del cor, des de l’emoció i des de la passió. És fàcil dur a la realitat tots els projectes musicals, perquè us engresqueu i treballeu d’allò més bé i de manera incondicional per arribar al cor de la gent que ens escolta i per poder canviar el món, fer-lo més habitable i just.

Continuem cantant, seguim transmetent estima amb la música i seguiré agraïnt-vos una i mil vegades que el regal de la vida haja juntat els nostres camins. GRÀCIES!

Ferran Aleixandre Barreda