96 159 05 94 — correuclickedu

QUI SÓN ELS NOSTRES INCLUENCERS

07/01/2019 Sandra Cuevas

Ja teniu a casa el calendari escolagavina2019. Hi ha un feix de propostes que treballen la inclusió des de diferents vessants de la vida. Projectes pròxims i reals, immensos, amb les seues fortaleses i febleses, que sens dubte obrin la nostra mirada i donen al nostre treball per la inclusió en l’àmbit escolar una raó de ser major, que va més enllà de l’escola mateix: nosaltres volem tenir presents tots els alumnes. Per què? Només per què són diversos a l’escola? Però, i quan isquen de l’escola? A més, som suficientment diversos com perquè els nostres xics i xiques, xiquets i xiquetes, les famílies o els mestres entenguem la DIVERSITAT i la INCLUSIÓ, així, en majúscules?

Bé, tot deixant de banda aquestes idees, aquests interrogants que són sense dubte un punt de reflexió per a tothom, ens agradaria fer-vos cinc cèntims de les persones que hi ha darrere de cada mes. Qui són eixos INCLUENCERS, uns quants evidentment, que hem conegut?

1 gener. Miguel Ángel Font Bisier: és un director de cinema -podeu investigar sobre ell a la xarxa- que es planteja de fer en un moment donat cinema inclusiu. Per a ell, fer inclusió en el món del cinema no suposa escriure guions que parlen de persones amb algun tipus de discapacitat. El cinema inclusiu és aquell que es concep des de l’inici de tot com un projecte que inclou totes les realitats per construir-lo, de manera que quan tenim la idea, elaborem el guió, pensem en la fotografia, en la música, en els espais, els llenguatges… hi ha persones de tot tipus dissenyant i parint eixe projecte cinematogràfic: persones cegues, sordes, amb dificultats motòriques… Si voleu saber-ne més, podeu visitar la seua web:

www.miguelangelfontbisier.com