96 159 05 94 — correuclickedu

PROJECTE SOTA L’ACÀCIA

03/05/2021 Loli Company

Sota l’acàcia és un conte realista, adreçat als infants, a partir de vuit anys, que reflexiona sobre els eixos del document “La Carta de la Terra”. Ens trobem davant d’un moment crític en la història de la Terra; un moment en el qual la societat ha d’escollir el seu futur. A mesura que el món es fa més interdependent i fràgil, el futur presenta alhora grans riscos i grans promeses. Per continuar avançant hem de reconèixer que, enmig d’una magnífica diversitat de cultures i de formes de vida, som una sola família humana i una sola comunitat de la Terra amb un destí comú. Hem d’unir-nos per crear una societat global sostenible basada en el respecte a la natura, als drets humans universals, a la justícia econòmica i a la cultura de la pau. Amb aquest objectiu, és imperatiu que nosaltres, els pobles de la Terra, declarem la nostra responsabilitat els uns i els altres, cap a la gran comunitat de vida i de les generacions futures.

Amb aquest conte treballem els drets humans i practiquem la comprensió lectora, la lectura; aprenem curiositats sobre animals i la cadena tròfica marina; històries de músics coneguts, com Beethoven; treballem les emocions, les pors; dibuixem, i coneixem artistes i el que ens conten les seues obres. I entenem que cada persona, vinga d’on vinga, té dret a no ser jutjat i ni rebutjat per la seua condició.

Aquest conte ens explica que la Fina és una nena d’onze anys que té una vida acomodada. Els darrers dies de curs, les seues emocions estan repartides entre la representació d’una obra de teatre escolar, la lectura de les cartes que el seu pare li envia des de l’Antàrtida i l’horitzó d’un estiu que és a tocar. Tot sembla plàcid i tranquil. Un encontre sota l’acàcia del parc amb un noi nouvingut al poble, li canviarà la percepció del món que l’envolta i descobrirà que no tothom viu com ella. Sabrà, de primera mà, què significa la pobresa i com són de dures les guerres.

Aquest projecte ve acompanyat d’un vídeo de presentació, ja que és interessant cercar la curiositat i motivar els alumnes abans d’encetar un projecte nou.

Josep Pineda

Tutor de cinquè | escolagavina | Curs 2020 | 2021