96 159 05 94 — correuclickedu

PROJECTE INTERETAPA 2n ESO + 2n I 3r DE PRIMÀRIA

11/04/2022 Loli Company

El nostre calendari 2022 parla de la lectura: llegir abans de llegir, per a totes les edats, en valencià, al llarg de la vida, per plaer, per aprendre… i en veu alta. I tot lligant aquests elements fonamentals del fet de llegir al projecte temàtic d’enguany -llengua i territori- hem recuperat i readaptat un clàssic dels projectes interetapa de l’escola: el projecte 2n-2n.

Des del curs 2008/2009, els xics i les xiques de 2n d’ESO han treballat els textos narratius i les seues característiques, i han explicat allò que han aprés als xiquets i les xiquetes de 2n de primària. Junts han creat contes, amb il·lustracions incloses. Amb motiu de la pandèmia i dels protocols que impedien la interacció d’alumnes de diversos cursos, l’any passat no vam poder fer aquest projecte. Enguany l’hem reprès i hem inclòs en la proposta els alumnes de 3r de primària.

El primer trimestre vam treballar en 2n d’ESO la lectura en veu alta; mentrestant, en 2n de primària els xiquets i les xiquetes han fet una tasca d’afiançament de l’aprenentatge de la lectura. En tercer, des del començament del curs, la pràctica de la lectura en veu alta s’ha fet de manera sistemàtica i després de treballar el  text narratiu, han fet les seus pròpies creacions.

Un cop creat el context, hem decidit quins contes explicaran els més grans als menuts de primària. Per fer-ne la tria, hem tingut en compte les propostes de tots i totes: els xiquets de primària, han enviat els contes que voldrien que els grans els explicaren. Alhora, els més grans han regirat en les seues biblioteques particulars per decidir quins contes llegien quan feien primària, i que ara voldrien explicar als menuts.

Feta la tria, els grans s’han posat en marxa: ara mateix creem projectes audiovisuals, preparem lectures dramatitzades, amb titelles, propostes dibuixades, dels contes triats. Ho preparem amb ganes, perquè al maig farem les nostres trobades literàries, on els xics i les xiques de 2n d’ESO faran de contacontes per als xiquets i xiquetes de 2n i 3r de primària.