96 159 05 94 — correuclickedu

EL SAVI REI BOIG

11/04/2022 Sandra Cuevas

Dimarts passat vam rebre la visita a l’escola de dues persones ben importants: Empar de Lanuza i PaulaPe. Empar de Lanuza és l’autora d’El Savi Rei Boig i ex mare de l’escola, i Paula Pé fou alumna de la nostra escola. Tant per als xiquets i xiquetes com per a les mestres fou ben emocionant poder tenir-les de nou entre nosaltres.

Per als xiquets i xiquetes de 2n l’emoció fou per partida doble, ja que vam poder conèixer tant l’autora com a la il·lustradora del llibre que posa nom a la seua classe. Aquesta activitat d’animació lectora s’emmarca dins del projecte d’Escola de Llengua i Territori. Empar de Lanuza ens va contar un dels contes del llibre d’ El Savi Rei Boig. Ens narrà El botó que rodà pel món. Les xiquetes i xiquets estaven encaterinats escoltant-la.

En acabar la narració, PaulaPe ens explicà com realitzava ella la tasca d’il·lustració. El primer pas, ens deia, consisteix a recordar diverses escenes del conte per després poder fer-ne les il·lustracions. Així doncs vam anar per feina. Entre totes i tots ens posàrem a recordar tot allò que feia una estoneta ens havia contat Empar de Lanuza. Quan ja teníem una bona llista de moments i de fets, vam haver de triar allò que més tard Paula havia de dibuixar. PaulaPe ens va explicar que per ser una bona il·lustradora cal molt d’entrenament. Ens va contar que per fer un dibuix cal realitzar-ne una bona planificació, tot pensant molt bé com volen que siga el resultat. Per acabar PaulaPe va realitzar una il·lustració en directe d’una de les escenes del conte.

Ara la tasca la tenim nosaltres: tenim l’encàrrec de fer les nostres pròpies il·lustracions. Anem per feina!