96 159 05 94 — correuclickedu

• erasmus_mundus1-escolagavina
  • erasmus_mundus2-escolagavina
  • erasmus_mundus4-escolagavina

Els alumnes de 4t d’ESO van rebre dilluns 4 de novembre la visita dels estudiants del Màster Erasmus Mundus en Psicologia del Treball, les Organitzacions i els Recursos Humans (WOP-P) de la Universitat de València. Núria Tordera, mare de l’escola, imparteix classe a xics i xiques d’arreu del món que sol·liciten participar-hi.

L’objectiu del treball d’aquests alumnes, guiats per la seua professora, és analitzar les relacions interorganitzacionals que es produeixen en una empresa -entre d’altres coses-, i Núria els ha proposat que analitzen les que tenen lloc al si d’una cooperativa d’ensenyament com la nostra.

I per què és un projecte col·laboratiu i d’aprenentatge-servei? Doncs perquè en una primera part els estudiants del màster entrevistaren l’equip directiu i el consell rector per resoldre aquelles qüestions que demana la mestra. Després de l’esmorzar hi hagué la segona part, en què els nostres alumnes de 4t d’eso pogueren compartir opinions i preguntar dubtes a xics i xiques del Paquistà, d’Itàlia o d’Anglaterra, per anomenar només alguns dels països d’origen. En una primera sessió, en dos grups, van poder fer coneixença de qui tenien davant i resoldre incògnites: d’on venien, com eren les seues ciutats i pobles, què parlaven i per què, com havien acabat ací… Més tard, formàrem grups més menuts, per tal de fer rodar la confiança ja adquirida i exposar dubtes concrets, més centrats en els itineraris acadèmics, en les decisions preses, en com plantejar-se el futur, en els seus interessos… D’aquesta manera lliguem la visita a un punt fort de l’acció tutorial d’aquest darrer curs d’eso: l’orientació acadèmica i professional. Profitós matí!

Tots els que hi participem, sens dubte aprenem. És el tercer curs que duem endavant aquest projecte, que any rere any, en fer-ne la revisió i l’avaluació, enriquim amb noves idees. Ahir mateix, ja se’ns en van ocórrer algunes! Volem valorar ben positivament, la implicació i el grau de col·laboració dels estudiants del màster durant la sessió amb els alumnes de 4t. Les converses foren profitoses i disteses… i en anglès. També els alumnes del màster van conèixer quina és la nostra realitat cultural i lingüística, i a alguns d’ells i d’elles els poguérem explicar que el nostre país és plurilingüe i multicultural, i que sovint la globalització desdibuixa la riquesa dels pobles i de les idees. Ja us diem: sempre aprenem.