96 159 05 94 — correuclickedu

POESIA VISUAL EN PRIMER D’ESO

En primer d’ESO hem fet un projecte de poesia visual vinculat al projecte temàtic i al tema del calendari. A classe hem parlat dels gèneres literaris i de les seues principals característiques. Un cop hem aprés a identificar-los a trets generals, ens hem centrat en la poesia i hem parlat d’altres maneres de fer poemes, a partir de la poesia visual de Joan Brossa i de l’avantguardisme. Hem vist cal·ligrames, poemes visuals i poemes objectes.

A partir d’aquest moment, individualment, per parelles o grups de tres, els xics i les xiques de primer han decidit sobre què volien fer el seu poema i com el farien. La majoria han triat fer-ne un relacionat amb la lectura, tot i que també n’hi ha hagut que han parlat d’alguna activitat vinculada al nostre territori, com ara les colònies.

poesia visual-escolagavina

Després de fer el procés de tria del tema, de les idees que volien expressar i de les emocions vinculades, han decidit quines imatges o objectes representarien cada idea i emoció. I tot seguit, han encetat el procés creatiu.

Com en qualsevol exposició artística, els productes finals van acompanyats d’una petita ressenya que explica el projecte. Nosaltres també hem inclòs un àudio mitjançant un codi QR, per tal que tothom hi tinga accés. Heus ací la mostra del treball.

Xavi Bonastre Taroncher i Laia Almerich Marsilla

1r ESO – B

poemavisual_xavilaia-escolagavina

Nosaltres mitjançant el poema visual hem volgut representar un record molt bonic de la nostra infància: els moments que passàvem amb la nostra mare mentre ens llegia un llibre abans d’anar al llit i l’amor que ens donava.

Per això hem decidit fer un llibre i dues mans (que representen les de la mare/pare). Aquestes dues mans són les de Laia i Xavi.

És un poema visual en 3D, amb un tros d’un llibre que sempre hem llegit tothom i que ens agrada molt.

Xavi Bonastre Taroncher i Laia Almerich Marsilla

1r ESO – B

Hèctor Férriz, Rafa Ojeda i Mateo Viso

1r ESO – B

poemvisual_mateorafahector1-escolagavina
poemvisual_mateorafahector2-escolagavina

LA LECTURA ENS FA LLIURES

El nostre projecte és un poema objecte que inclou un cal·ligrama, un poema escrit en forma d’ulleres. Representa que hem de veure la realitat i els fets de forma que ningú no puga dir alguna cosa que no siga així. Aquest poema cal·ligrama diu no a la guerra i dona una oportunitat a la pau. Tot el que cal és amor, no a la guerra.

 

Hem inclòs el cal·ligrama dins d’un llibre, perquè els llibres ens fan més intel·ligents i més lliures. Així doncs, la lectura és la clau per evitar conflictes.

Blanca Baixauli i Noelia Ortí

1r ESO – B

Blanca i NoeliaQR-escolagavina
Noelia i Blanca-escolagavina

POESIA  VISUAL

El nostre treball tracta sobre els llibres. Hem decidit fer un treball sobre els llibres perquè en la nostra infància les nostres mares ens llegien llibres. Pensem que és important llegir i contar històries, i per això hem elegit representar visualment aquestes idees. Per transmetre el valor que té per a nosaltres la lectura, hem triat lectures que ens han agradat i són significatives per a nosaltres.

Marina Melià

1r ESO – B

EL MEU LLIBRE PREFERIT

Matilda és un dels meus llibres preferits. És un llibre que m’he  llegit tres vegades i n’he vist la pel·lícula moltíssimes vegades. Quan Empar va plantejar el projecte de poesia visual lligat a la lectura, vaig pensar en Matilda, perquè me’l llegia el meu avi en una versió molt animada. És especial per a mi perquè em transmet molta alegria i és un llibre molt entretingut que recomane molt.

 

Per fer el poema visual he necessitat una cartolina, pintura i  paper. M’ha agradat molt fer aquest projecte. Hem representat Matilda, la protagonista de la història, llegint la novel·la de Moby Dick, que és el llibre preferit de Matilda.

Carla Buendia i Clara Esteve

1r ESO – B

LECTURA I EMOCIONS

El nostre poema visual representa les emocions que desperta en nosaltres la lectura. Hem volgut transmetre-ho unint una cita a una emoció, que hem representat mitjançant un color: amb el roig, volem expressar la ira; amb el verd, l’esperança; amb el negre, la soledat; amb el morat, més esperança; amb el groc, l’alegria; amb el blau, la tristesa; amb marró clar; i amb el rosa, l’amor.

Marina Pallardó i Salma Coronado

1r ESO – B

qr SalmaMarina-escolagavina
SalmaMarinaP-escolagavina

Un món màgic

Amb el nostre poema volem expressar les emocions que ens transmet un llibre i que els llibres no hem de jutjar-los per la seva portada.

El títol del poema, un món màgic, es refereix al moment que llegeixes un llibre i ets capaç de connectar amb la història i oblidar-te de la realitat, de manera que sents totes les emocions que senten els personatges.

Per expressar aquestes idees hem dibuixat un llibre obert i pintat amb dues paletes de colors càlids i colors freds, per suggerir les diverses emocions que desperta un llibre en nosaltres.

Abel Moncho Carriazo

1r ESO – B

La meva llar

És una imatge del meu antic poble, Calicanto, on vaig nàixer i vaig passar la meua infantesa. Simbolitza la meua llar, on vaig ser molt feliç.  Hi havia molta natura i també un pi en la part de darrere de la meua llar.

Dani Contreras i Ariadna Fillol

1r ESO – A

Dani Ariadna-escolagavina

Som Dani i Ariadna i pensem que lectura és molt important i per això hem decidit fer el projecte de la lectura. Aquesta imatge és poesia, però visual: representa que la lectura es la idea de la vida, és a dir, la idea està dins de la lectura.

La lectura ens fa dir el coneixement de la vida. Quan llegim podem entendre en quin mon estem vivint. La persona que hi ha en la cartolina representa que la idea es troba en els llibres.

 

Daniel Contreras i Ariadna Fillol

Natalia Navarro i Ricardo Navarro

1r ESO – A

NataliaRicardo-escolagavina

Aquesta poesia visual s’anomena LA FORÇA I LA PROFUNDITAT D’UN LLIBRE. El que volem representar amb aquesta poesia es la profunditat que té un llibre, és a dir, podem imaginar coses que, sense la lectura, mai no ens podríem imaginar, etc. La força és mes o menys amb el mateix significat que l’anterior, però amb aquest representa la capacitat de  força que és un llibre, de formar-te culturalment i amb molts altres sentits.

Martina Villanueva i Emma Soriano

1r ESO – A

qrMartinaEmma-escolagavina
Martina_Emma-escolagavina

La creativitat és un sentiment que ens defineix com a persones i fa que cadascú siga diferent. Aquesta poesia visual anomenada “Creativitat” té diversos significats. El primer significat que li hem donat és, com bé diu el títol, que la lectura et fa més creatiu.  El següent significat que hem donat a aquesta poesia és que  la lectura et dona idees per a la vida quotidiana.

Nosaltres hem decidit representar la nostra poesia amb llibres que li ixen del cap. Això vol dir que els llibres mai s’obliden i sempre t’ensenyen alguna cosa. Així, amb les línies de color i els dibuixos, hem representat les idees i la tranquil·litat però sobretot la creativitat.

Kiril Portalés, Lila Jarque i Raül Rubio

1r ESO – A

KirilLilaRaül-escolagavina

La nostra obra es diu “To fort” i és una poesia visual. Recordem que la poesia visual es una poesia representada amb imatges.

L’obra representa com de fort es fa el teu cervell i les idees que produeixes gràcies a la lectura. Els braços representen lo fort que es el cervell i, com podem veure, es una bombeta que representa les idees que tens gracies a la lectura. Per últim ens trobem amb el llibre, que representa la lectura.

Joan Lázaro i Marina Ibor

1r ESO – A

qrJoanMarina-escolagavina

Hem fet la nostra poesia visual sobre els beneficis que porta llegir. La nostra obra es diu LLEGIR ET FA CRÉIXER i parla del creixement com a persona gràcies a la lectura.

És per això que hem representat un xiquet xicotet que amb ajuda de la lectura ha crescut i ha madurat més ràpid. El fil d’aram projecta el xiquet al futur, cap a una edat adulta representada per una figura més gran, que continua amb un llibre a les mans.

Guillem Regal i Martina Dalmau

1r ESO – A

GuillénMartina-escolagavina

Bon dia, som Guillén i Martina. Aquesta obra es diu “Llibertat”. Es diu així perquè quan llegim ens podem transportar a qualsevol lloc, sentir-nos lliures o, fins i tot, com si poguérem volar. És per això que hem representat un pardal amb les ales obertes com pàgines d’un llibre del qual brollen les lletres que formen les paraules.