96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

PILOTA A L’ESCOLA

11/04/2019 Sandra Cuevas

Fa dos dies els i les alumnes de sisé visquèrem un dia ben especial. Pels volts de les 11.30 h començàrem a jugar a pilota amb malalts mentals de l’associació Acova i Sant Pau. S’organitzaren dues partides simultànies on un jugador de cada equip i dos alumnes formaven equip, i així podien rodar i jugar tots contra tots. El calfament d’aquesta activitat fou a càrrec de Jose, un xic diagnosticat d’esquizofrènia fa vora vuit anys i que actualment està a la Universitat de València estudiant Magisteri i que vol dedicar-se a la branca de les ciències. També coneguèrem grans pilotaris, com Paco o Carmen, que gaudiren de valent compartint la seua experiència amb tots nosaltres. Amb aquesta activitat els nostres alumnes pogueren adonar-se que la normalitat no és més que un concepte social i que cal acabar amb l’estigma que suposa la malaltia mental.

Ivan Sales. Departament d’Educació Física. Escola Gavina.

El 9 d’abril de 2019 el mestre Ivan d’educació física ens portà al pavelló a jugar a pilota valenciana amb unes persones molt especials. Eren jugadors de pilota amb diverses malalties mentals i ens van proposar jugar amb ells i nosaltres acceptàrem. Es van presentar i en un primer moment tenien pinta de ser molt simpàtics. Després ho vàrem confirmar. Ens paràrem a observar com jugaven, i tot seguit Ivan ens va distribuir per a jugar amb ells i els partits van començar. Em vaig impressionar. Un xic anomenat Paco llançava sense força i sense guants a l’altra punta del camp! Un altre que és deia Jose les interceptava totes i no va deixar passar cap pilota. A meitat de la partida, una pilota colpejà una de les jugadores, Carme. El colp va causar que se li trencaren les ulleres i nosaltres pensàvem que s’enfadaria; però es limità a dir: “No pasa nada, tengo otras en casa”. Em vaig impressionar per segona vegada. És veritat que la gent haurem d’aprendre d’ells i no ells de nosaltres.

Els partits van concloure (en el meu cas victoriosos) i al final vam comprendre que poden ser iguals o superiors les persones sense cap malaltia mental. Personalment aquesta experiència em va recordar que tant se val quines siguen les teues característiques: amb esforç i determinació pots aconseguir els teus somnis.

Adrià Chardí. Alumne de sisé de primària.