96 159 05 94 — correuclickedu

PER LA MÚSICA, PER LA CULTURA, PELS DRETS

21/12/2020 Sandra Cuevas

21 de desembre. Dos quarts de deu del matí. Soc a casa en el meu darrer dia de reconfinament. Així anomenà la mestra Emma a aquest tancament forçós de 10 dies que hem hagut de fer la meua família i jo mateix. Ho feu en el correu en què ens enviava estima, suport i la targeta de Nadal dels pirates. Al llarg d’aquesta setmana ben llarga hem estat molt acompanyats per tot l’equip de l’escola, pels alumnes i per un bon grapat de pares i de mares. Gràcies de tot cor.

I avui gaudim d’un concert espectacular, immens, compromès, reivindicatiu, que naix del desig de convertir les renúncies en reptes. Reivindiquem la cultura, l’escola, el nostre projecte i els Drets Humans en majúscula. Cantem ben fort i ballem en valencià, amb les veus matisades obligatòriament per les mascaretes i amb els cossos separats per les distàncies marcades.

El treball de tot l’equip en general, i de Vicent i Ferran en especial, és una mostra de vida d’escola que supera les limitacions del moment que vivim, que fa col·lectives les dificultats, que suma, que multiplica exponencialment. El compromís de tots els xiquets i les xiquetes de l’escola, des dels més menuts fins als més grans, dels que són a la partida de la Martina s/n i dels que són a casa, és un exemple d’estima per la seua escola i de resiliència admirables. Això sí, no hem de deixar que aquesta resiliència es convertesca en conformisme.

Les famílies hi heu estat ben presents, des de casa i des del treball, gràcies precisament a un pare, a Manolo. Ell ha convertit, novament, una dificultat en repte: com Aracne, ha teixit una tela especial i feta de fils virtuals, que ha arribat fins a les nostres pantalles. Gràcies, Manolo.

Per tot plegat cantem: pel que tenim i pel que hem perdut. I fem escola. És una qüestió de drets, com ens han explicat els xics i les xiques de secundària. Tenim la sort del moment que hem viscut, de l’escola que vivim. Volem viure el teatre dels nostres alumnes més grans. Volem tornar el 7 de gener i seguir el nostre camí.

Per tot plegat i per més, com a escola compromesa, no podem oblidar que els drets són de tots i totes: el dret a cantar, anar a l’escola, a tenir una casa o atenció sanitària, a jugar o a eixir al carrer… I hi ha massa persones que no gaudeixen de cap d’aquests drets. Per això dediquem enguany el nostre calendari als Drets Humans.

I com diu la cançó, escriurem mil històries i ens agafarem de la mà, i no renunciarem als nostres drets, els de tots i totes.

Empar Martínez

Direcció Pedagògica Escola Gavina