96 159 05 94 — correuclickedu

Menorca, viatge final de curs | 4t d’eso

18/06/2022 Loli Company

Els i les alumnes de 4t d’eso de la promoció 2009-2022 tanquen una etapa en la qual han compartit amb nosaltres gairebé tota la vida. Ens trobem ara mateix a punt de finalitzar un viatge final d’estudis encisador, on han compartit experiències i vivències fantàstiques, alhora que han gaudit d’un paisatge d’una bellesa espectacular. Aquest viatge ha estat molt esperat després de dos anys de contenció i de restriccions, tant pel que fa a les eixides fora del centre com per la distància interpersonal. Compartir aquestes experiències és imprescindible personalment i pel reforç dels lligams entre l’alumnat; i a més, perquè afavoreix el coneixement del territori amb el qual compartim llengua.

Tot seguit, podeu llegir el diari d’aquest viatge.

Dilluns 13 de juny

Comença l’aventura. Vol tranquil cap a ses illes, concretament cap a Menorca. Aterrem contents i molt il·lusionats a l’aeroport de Maó. Tot seguit l’autobús ens porta a Cala en Porter on passarem els cinc dies vinents. Baixem a la cala per una llarguíssima escala i es guanyen el seu primer bany. Tot són somriures i bones cares. Esperem que continue així tota la setmana.

Dimarts 14 de juny

Avui han viscut un dia molt intens en contacte amb la natura. Aigua, coves, geologia, història, biologia; tot dalt d’un caiac. A la vesprada ens hem endinsat de nou a la mar a fer paddle surf  per les tranquil·les aigües de cala En Porter. Després de lluitar una estona contra la llei de la gravetat, hem acabat la vesprada amb una classe de sub ioga dalt la taula. Tots units formant una estrella, ens hem centrat en la nostra respiració, hem fet estiraments i hem rematat un dia ple d’emocions.

Dimecres 15 de juny

Matí un poc atabalat. Hem eixit amb retard, però hem aconseguit arribar a hora al vaixell  per conèixer la costa sud de Menorca fins a arribar a cala Trebaluguer, on només es pot accedir per mar o fent una llarga caminada. Hem fet un bany, hem gaudit del fons marí fent snorkel i hem tornat de nou a port. Per dinar, hem marxat a Ciutadella. L’onada de calor ens ha arribat, amb un sol que badava les pedres. Així i tot hem fet les compres previstes i hem tornat a Cala en Porter. Hem acabat el dia fent un passeig per Alaior i a dormir.

Dijous 16 de juny

Comença el dia, hui més prompte que mai preparats a hora, per fer la ruta a cavall per les rodalies de Cala Turqueta. Dia ben calorós, però ben portat. Hem gaudit de la natura i de la bellesa que aquesta increïble joia ens ofereix en cada racó del recorregut. És el famós  “Camí de cavalls”, que fa la volta a tota l’illa. Una vegada finalitzada l’activitat, per dinar, ens hem dirigit a cala Macarella, un altre tresor d’aigües cristal·lines on, sota l’ombra de la pinada, hem pogut descansar i reposar forces per la tornada. De nou al bus, ens hem dirigit a Monte Toro, un capritx de la natura situat al bell mig de l’illa des d’on es pot gaudir d’una panoràmica de Menorca. Després, hem fet novament camí, ara cap al far de Favaritx. Abans d’arribar-hi hem fet parada tècnica a Es Mercadal per tastar la millor ensaïmada del món (premiada al 2020) de Can Pons. Hem acabat el dia amb la visita nocturna a Maó.

Divendres 17

Darrer dia a l’illa, Cal endreçar-ho tot per deixar les habitacions a l’hora acordada. Hem fet un matinet de piscina ben tranquil, hem dinat i cap a l’aeroport. Final del viatge.