96 159 05 94 — correuclickedu

Marta i Mireia, de tercer d’eso, ens parlen de la llibertat d’Expressió i Informació

06/05/2021 albert

ELS DRETS HUMANS I LA VISITA DE MARTA I MIREIA.

Ahir vam rebre a classe la visita de Mireia i Marta. Mireia i Marta són alumnes de tercer de secundària. Van venir a parlar-nos de Drets Humans. Sobretot del dret a la llibertat d’expressió.  Van centrar la seua explicació en tres persones que s’han significat pels Drets Humans: Liu Xiaobo, Nasrín Soutudé i Pepe Mújica. En el tríptic que ens van lliurar hi ha més informació sobre aquestes persones. També van explicar-nos altres detalls sobre els drets: van parlar-nos de l’advocada Aràdia Ruiz i ens van donar una gran quantitat de dades sobre camps de concentració, exilitats, nadons furrats, refugiats, persones desaparegudes, robatori de nadons… Després van explicar més dades sobre els Okupes, persones que habiten un lloc buit, l’ocupen, fins que no troben res de millor. El tríptic també conté informnació de pel·lícules, llibres, enllaços i articles d’interés sobre Drets Humans.

MARTA I MIREIA A QUART DE PRIMÀRIA

Ahir, en meitat de la lectura, van venir a classe Marta i Mireia a fer-nos una proposta sobre Drets humans. Ens van parlar de tres persones: Liu Xiaobo, Nasrín Soutudé i Pepe Mújica. En el full que ens van donar hi havia informació d’ells. Ens van parlar dels ocupes, de Pablo Hasel i d’un dictador. Van parlar de l’article 11 dels drets: Tota persona té dret a la llibertat d’expressió i d’informació. A la llibertat d’opinió, de rebre i comunicar informacions i expressar idees. Han vingut dins la setmana dels Drets a l’escola, un projecte col·lectiu d’infantil a secundària. Després ens van donar uns percentages sobre diferents qüestions: una bona idea venir a explicar-nos tantes coses. Marc G.

Ahir, Mireia i Marta dues xiquetes d’ESO van venir a classe a explicar algunes coses sobre els Drets Humans, sobretot del dret a la llibertat d’expressió. Van parlar de tres defensors dels Drets: Li Xiaobo, Nasrin Soutidé i Pepe Mújica. Ens han llegit un tros d’un tríptic que és un full doblegat en tres parts. El tríptic parlava de moltes coses, %, xifres de nadons furtats, la vida d’un home i també d’un docuemntal de drets humans. Quan parlaven, Albert els deia que anaren lentament, que érem de quart. Finalment, han repartit el tríptic i s en’han anat. MANEL

Ahir a la classe vam rebre Mireia i Marta. Venien a parlar de Dret a la llibertat d’educació, d’exprssiuó i d’informació. Van parlar de persoens que s’han sacrificat pels Drets Humans. DEsprés de cinc o sis minuts ens han explicat dades sobre nadons robats, exilitats, o desapareguts i enterrats en fosses comunes, ocupes…, finalment van dir que l’últim nadó va ser robat el 1991. MARC O