96 159 05 94 — correuclickedu

MALALA YOUSAFZAI

03/05/2021 Loli Company

Malala Yousafzai és una dona pakistaní activista i guanyadora d’un premi Nobel de la Pau al 2014. Ella lluita pel dret a l’educació, ja que va passar un viure traumàtic sols pel fet d’anar a l’escola.

Per començar, la seua lluita per aquest dret va veure un fenomen que va marcar un abans i un després en la seua reivindicació. Al 2012 van atacar l’autobús on anava amb les seues amigues pel simple fet d’anar a escola, ja que on ella vivia van privar d’educació al voltant de seixanta-sis milions de nenes. Els homes armats preguntaren: ‘’qui és Malala? Li van disparar al tros esquerre del cap. I a causa d’aquesta terrible història, va continuar més forta que mai la seua lluita.

Dos anys després, va rebre el premi Nobel de la Pau a Oslo. Ho va fer junt amb Kailas Safyarthi, la qual és una defensora dels drets dels infants. Gràcies a aquest premi, va deixar molt clar el seu objectiu. Malala, en rebre el premi, va dir: ‘’jo només soc una persona compromesa, i fins i tot tossuda, que vol veure com tots els xiquets i les xiquetes reben una educació de qualitat, i que vol que hi haja pau en tots els racons del món’’. Al seu discurs va insistir en aquesta idea i en moltes altres; com que el món no pot acceptar que amb una educació bàsica n’hi ha prou o insistir als líders mundials de la necessitat que es responsabilitzen del compliment d’aquest dret, ja que ells ja saben que passa arreu del món, però no miren sempre per la resta. A més a més, va crear la ‘’Fundació Malala’’, una organització benèfica que té com a objectiu principal aconseguir que cada xiqueta tinga l’oportunitat d’elegir el seu futur.

Per finalitzar diré que aquesta dona a dia d’avui ha acabat els seus  estudis en Filosofia, Política i Economia en la Universitat d’Oxford. Diu que continuarà treballant per aquesta lluita tant necessària arreu del món.

Irene Mora Zarate

4t eso