96 159 05 94 — correuclickedu

• carlesCano3-escolagavina
  • carlesCano4-escolagavina
  • carlesCano1-escolagavina

De la visita de Carles Cano a l’escola, els alumnes de tercer i quart de primària havíem preparat una entrevista: la seua vida, els llibres, l’art d’escriure i de llegir… Ací teniu un políedre de versions sobre l’experiència de tenir un escriptor a classe.

CARLES CANO VISITA L’ESCOLA GAVINA (1)

Hui ens ha visitat Carles Cano, el famós escriptor de literatura infantil. Carles ens ha contat un fum de coses, entre més el conte de Marieta. Ens ha explicat la seua bibliografia, coses de la seua vida, i també com s’inspira per a escriure llibres, que ens recomana de llegir, i ha acabat amb el poema Pat-Pet-Pit-Pot-Put. Ha sigut una gran experiència per als alumnes de tercer i de quart de primària, conèixer un escriptor que ha dedicat la vida a escriure contes infantils. Un jorn meravellós.

ESTELA SANCHEZ IBOR

ENTREVISTA A CARLES CANO (2)

Carles ha començat explicant el conte de Marieta. Un conte graciós, de por, un clàssic. Després ha començat a respondre l’entrevista que li havíem preparat. Jo he apuntat allò que era més interessant. M’ha interessat quan va començar a escriure, als 23 anys, casualment, per a un concurs o repte amb un amic. D’ençà d’aquell dia, ha fet més de seixanta llibres. Com se t’ocorren les idees? Ha explicat sis coses: de fets extraordinaris, reals, d’altres escriptors,  moments de la seua vida, d’imatges i de fets importants per a ell. En un dels seus contes, contes per tot l’any, s’inspirà en un fet de la seua vida. Per a ell, l’escriptor preferit és Borges. Entre més coses, li hem preguntat el títol del llibre que farà… Li han preguntat quin és el dret més important, i ha respost que tenir una vida digna.

Li agrada molt el seu treball, li agrada molt llegir, li agrada llegir en veu alta, i el treball que més li agrada és ser escriptor i narrador. Mai no ha fet un llibre sobre els Drets humans, però mai no ha fet cap llibre que anés contra els drets.

ANDREA

CARLES I LA CLAU DE LA INFANTESA (3)

HUI A TERCER I QUART HEM TINGUT UN REGAL de vida. NI més ni menys que la visita de Carles Cano, escriptor. Hem arribat al pavelló, i en entrar ja hem vist una maleta que l’escriptor portava plena de llibres, eren els peus de la infantesa. Ell ha dit “bon dia” i ha començat a contar una història de por. Ha presentat uns quants títols de llibres i ens n’ha regalat un. Ha parlat d’altres autors, com ara Gianni Rodari i el seu gramàtica de la fantasia. Després li hem fet l’entrevista, com si fora una roda de premsa. Una activitat molt interessant. Ara vos faré una pregunta: Quina pregunta li faríeu a Carles Cano?

MARC GÓMEZ

ENTREVISTA A CARLES CANO (4)

Avui de matí ha vingut a l’escola l’escriptor Carles Cano.  Els alumnes de tercer i de quart havíem preparat una entrevista de cap a peus, interessant, intensa, llarga i immensa.

L’escriptor ha començat explicant un conte, Marieta, un conte de por i de riure, però ens ha pegat diversos ensurts d’eixir corrent. Ha portat llibres en una maleta, però una majoria ja els teníem. Ha explicat anècdotes de la seua vida, com una vegada que va pujar a la terrassa amb els eu fill, per veure un eclipsi de lluna. El seu fill va bufar i la lluna es va enfosquir, d’ací ell feu un conte, possiblement el que més li agrada, “el xiquet que va apagar la lluna”, que va publicar en el llibre “Contes per a tot l’any”. Després ha explicat que ha escrit molts llibres, i ha explicat que d’un personatge, la Caputxeta, n’ha fetes més de deu versions. Finalment ha explicat un poema molt graciós i ens ha recomanat de llegir molt, en canvi d’altres activitats.

LOLA