96 159 05 94 — correuclickedu

L’escola infantil canta i balla a la pau

02/02/2022 Emi Pardo

El passat diumenge trenta de gener fou el dia de la pau. Un dia per celebrar, tot i que tots els dies de l’any haurien de ser el dia de la pau; però bé, és el que tenim: posem nom a les dates per a celebrar dies de tot tipus, però la resta de l’any, potser se’ns oblida una miqueta celebrar aquests dies amb accions, més que no amb paraules.

Els infants de l’escola infantil, aquest dilluns van fer un cant i un ball per la pau. Aquesta preciosa paraula, o aquest preciós gest, la pau, estava simbolitzada amb una flor gegant de paper, que era tan real que inclús podies oldre-la.

Aquesta pau l’han passada d’un grup a altre: Blau i Marc Casaban, de tres anys li la passaren a Luna i Arnau, de quatre; i aquests dos infants, a Álvaro i Paula Mínguez, de cinc anys. Per acabar eixa roda de pau, aquests últims dos infants ens la passaren a tots nosaltres, als adults. Per què? Doncs, perquè la infància ens demana que volen viure en un món en pau, en un món alegre, en un món sense por, en un món on tothom puga viure tranquil, amb estima i en pau.

Cantar i ballar per la pau, per la cultura, per la llengua, o senzillament pel goig de cantar, ens fa sentir grans, lliures com el colom de la pau, i ens dóna l’energia necessària per continuar pensant en pau, per continuar creixent en pau. Visca la infància! Visca l’escola! Visca la pau!

Ferran Aleixandre i Barreda