96 159 05 94 — correuclickedu

El carrer d’Enric Valor a l’escola

11/05/2022 Emi Pardo

Qui no ha escoltat mai la frase: “El meu ha estat un desesperat amor per la llengua i l’ofici d’escriure”?

Boniques paraules que no poden expressar millor l’esperit del nostre estimat Enric Valor i l’essència de totes les propostes que s’estan duent a terme a l’etapa d’infantil dins de la setmana temàtica que porta com a eix vertebrador la LLENGUA, la CULTURA i el TERRITORI.

Enric Valor va ser lingüista, gramàtic i escriptor, però sobretot, va estimar la seva terra i la seva llengua. Fou en aquest sentiment on va trobar l’impuls necessari per a dedicar gran part de la seva vida a lluitar per la recuperació, la normalització i l’estandardització del valencià.

Per aquesta raó i per moltes altres, no podíem haver triat millor figura que la d’aquest autor.

Cada matí, en arribar a classe buscàvem dins del cistell o de la caixa sorpresa alguna nota o imatge que ens pogués dir alguna cosa més sobre l’autor i la seva vida…

Observaven amb detall, inferien amb curiositat, preguntaven amb gran admiració i conversàvem sense fi… I partint d’una imatge, tiràvem i tiràvem del fil, i a poc a poc coneixíem una miqueta més qui era Enric Valor: la seva casa, el seu poble, la seva família, les rondalles, etc. Una forma d’apropar-nos a ell, però també a nosaltres mateixos/es.

I així, passet a passet, entre propostes entorn a Enric Valor, rondalles, balls i cançons… va sorgir la idea de treure fora de les classes algunes de les nostres petites, però grans obres d’art perquè tots i totes els qui decideixen apropar-s’hi, en puguin gaudir.

Nota: Si veniu des de l’edifici dels majors de l’escola, passareu per un camí que ara es diu: CARRER D’ENRIC VALOR.

I amb tot això, el nostre  petit homenatge a aquesta gran figura perquè perduri per sempre en la nostra memòria.

Elena