96 159 05 94 — correuclickedu

LES MALETES DELS TRESORS

05/02/2018 Sandra Cuevas

A la classe del Circ ja han arribat les maletes dels tresors. Unes maletes carregades d’emoció i de vincles, que amb molta estima preparem des de casa. Però quina finalitat té aquest projecte? Les maletes dels tresors guarden amb molta cura allò més estimat i valorat, i com que ho mostrem tot als companys, tenen com a objectiu principal treballar la cohesió del grup. Conèixer-nos ens permet entendre l’altre, apropar-nos al seu joc i a allò que amb tanta estima viatja des de casa fins a l’escola. A la classe, aquest lloc on obrim la maleta, compartim les vivències experimentades amb cada objecte, contem què fem amb aquest, n’expliquem l’origen i la raó important per la qual està a la maleta.

Tot seguit ens comprometem a compartir amb la resta allò que hem portat i el fet de dur una maleta es converteix en una festa de joc, d’afecte i d’emoció compartida. La il·lusió, a més a més, no acaba el dia que la portem i en treiem tot el que guardem dins: cada setmana ens visiten els tresors més especials, les persones amb qui els xiquets i les xiquetes tenen un vincle i un lligam afectiu fort. I eixos tresors ens conten anècdotes i la part de tots i totes que no coneixem quan són fora de l’escola… Els ulls s’enlluernen amb cada paraula, conte, vivència o cançó…

Les maletes dels tresors, les que guarden la pròpia història, que en compartir-la, esdevé part de la nostra història com a grup, com a part de l’escola.