96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

LES CARTES A FÀBRICA DE PARAULES, QUINA ESTRENA!

12/03/2019 Emi Pardo

Han arribat les cartes a Fàbrica de Paraules! En aquest espai componem textos diversos, enriquidors i que els xiquets i les xiquetes es troben en el seu dia a dia. Al Nadal férem anuncis de joguines, tot seguit notícies que ens trobàvem als diaris i ara arriba un dels més significatius: les cartes!

Hem creat una bústia per recollir els missatges més importants que volen fer arribar a la resta d’amics i amigues. La intel·ligència interpersonal implica cuidar-nos, saber com arribar a l’altre, trobar paraules senzilles i boniques que emocionen quan les lligen. I també la intel·ligència intrapersonal: aprenem a esperar amb paciència que arribe cada carta. Seré jo qui rep una carta aquesta setmana? El desig és tan sa com necessari. Ara bé, també trobem la frustració quan les nostres expectatives no s’acompleixen. Gestionar-la i acompanyar-la esdevé part del camí.

D’altra banda, els processos també són importants: cuidar els detalls, planificar com ho faré, decidir què hi vull posar; després guardar-ho al sobre, posar-ho dins la bústia i  que els carters i carteres ho repartisquen per les classes i l’escola! Enviem cartes a tothom: personal de la cuina, de direcció, germans que estan en altres cursos… Allò més rellevant i funcional és la seua intenció comunicativa.

Som una escola que genera espais plens de vida. Perquè, altrament, quin sentit té l’aprenentatge? Aquest ha d’aterrar en la seua realitat emocional, aprendre a viure i conviure. I ara la pregunta: escriure sense saber escriure des dels més petits als 3 anys és possible? Evidentment! És l’adult qui transforma la veu en lletres, el seu discurs que a poc a poc pren forma i queda reflectit al paper amb el més significatiu, el missatge ple d’estima cap a l’altre. Són diversos els bioritmes dels infants i es mereixen el nostre respecte i acompanyament en cada pas que fan en el camí de créixer.