96 159 05 94 — correuclickedu

28/02/2019 Loli Company
xerrada4t_1-escolagavina
xerrada4t_2-escolagavina

En quart d’eso hem encetat un projecte interdisciplinar socials-llengua lligat al projecte temàtic d’enguany: Una escola per la inclusió. Sovint passa que com més allunyat en el temps o l’espai es produeix un esdeveniment històric, més costa de veure’n les conseqüències. I això els passa als nostres xics i xiques. Per això, comptar amb una persona de carn i ossos que ens ajude a fer eixa connexió, perquè les conseqüències d’eixos fets formen part de la seua biografia personal, sempre resulta molt significativa. Ara us ho expliquem tot amb més detall.

Dimecres 27 de febrer, al llarg de gairebé dues hores, Elimane Nguirane, ciutadà senegalès, ha estat amb els alumnes de 4t d’eso per parlar-los de les migracions, d’Àfrica, d’Europa, d’Amèrica, dels interessos econòmics posats per damunt de les realitats pròpies dels ciutadans africans. Hem reflexionat sobre la importància de ser conscients que qualsevol acte té una conseqüència que afecta les persones i els pobles.

De tota la vida, ens ha dit Elimane, l’ésser humà ha mogut d’un lloc a un altre, sempre amb la voluntat de millorar. La migració té conseqüències negatives més que evidents: els prejudicis, les màfies, les professions a què poden accedir les persones que migren en el país de rebuda; l’ignorantisme, el classisme i també el racisme. I també en té de positives: esdevenir una societat intercultural en què ens coneixem, ens respectem, empatitzem uns amb altres i convivim.

Els xics i les xiques de 4t han atés de manera exquisida les paraules d’Eli, carregades d’informació, d’experiència, de sentiment i de poesia -això també, ho hem de dir. Les mestres estem convençudes que aquesta xarrada l’aprofitaran no només per decidir sobre què investigaran. Si ens queda clar que la il·legalització de les persones és una monstruositat, com deia Eli, que ser il·legal hauria de ser impossible, probablement podrem iniciar el camí per construir-nos com a ciutadans i ciutadanes més justos.