96 159 05 94 — correuclickedu

La majoria d’escoles tria el model avançat d’ensenyament en valencià

20/03/2017 albert

Escola Valenciana valora molt positivament que un 54% d’escoles hagen optat pels dos nivells més avançats que estipula el Decret de Plurilingüisme. Les fonts oficials han afirmat el salt quantitatiu de centres que han aplicat l’Avançat 1 i 2: en 2016 hi havia un 34% d’escoles que oferien ensenyament en valencià, mentre que el curs 2017 aquest percentatge serà un 20% més elevat, cosa que situa en més de la meitat els centres educatius que opten pel valencià com a llengua vehicular. Per al president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, «és una notícia històrica: el plurilingüisme real, el que avança des de l’ensenyament en valencià, és per primera vegada majoritari al nostre país. Cal continuar treballant per generalitzar aquest model educatiu a tots els centres, tant públics com privats, perquè hem d’oferir les mateixes oportunitats a tot l’alumnat valencià.» En aquest sentit, el portaveu d’Escola Valenciana ha volgut incidir en què aquest increment d’escoles «que possibiliten l’alumnat ser plurilingüe, és una garantia de futur en un món globalitzat i una oportunitat per consolidar un programa educatiu basat en el coneixement d’altres llengües i cultures i, és clar, des de l’estima a la nostra llengua i l’arrelament al medi.» A més, des d’Escola Valenciana «pensem que cal posar l’accent en què les comunitats educatives han adoptat aquesta decisió de forma consensuada als seus respectius àmbits de representació democràtica, per tant, aquests percentatges representen no sols un creixement significatiu, sinó una evolució en la receptivitat social del concepte de plurilingüisme que ha trencat els clissés partidaris del monolingüisme.»

Article publicat al web d’escolavalenciana