96 159 05 94 — correuclickedu

La importància de les maletes dels tresors als 3 anys

04/03/2022 Emi Pardo

A la classe del Circ fa temps que han arribat les maletes dels tresors. I us preguntareu què porten aquestes maletes. Venen carregades d’emoció i de vincles, que amb molta estima preparen els infants de tres anys des de casa junt a la família. Dins podem trobar tot allò imprescindible, necessari i importantíssim que a les seues vides no pot faltar. Les maletes dels tresors guarden amb molta cura allò més estimat i valorat.

Cada dia un d’ells i elles és el protagonista. No us podeu imaginar amb la cara d’emoció que arriben quan posen un peu a l’escola. Els ulls s’enlluernen, arriben plens d’il·lusió i amb moltes ganes de compartir-ho amb la resta d’amigues i amics.

Les famílies ens diuen que no hi ha cap altre dia que es desperten i s’endrecen tan ràpidament per arribar-hi. Aquestes maletes, sens dubte, són ben especials.

La finalitat d’aquest projecte és compartir la nostra història personal. Conèixer-nos ens permet entendre l’altre, apropar-nos al seu joc i a allò que amb tanta estima viatja des de casa fins a l’escola. A la classe -aquest espai on obrim la maleta- compartim les vivències experimentades amb cada objecte, contem què fem amb aquest, n’expliquem l’origen i la raó important per la qual és a la maleta. Des dels tres anys posem en valor la importància de parlar en públic i exposar-nos a situacions que ens permeten desenvolupar una millora en la competència lingüística.

Tot seguit, ens comprometem a compartir amb la resta allò que hem portat. I així, el fet de dur una maleta es converteix en una festa de joc, comboi, afecte i emoció compartida. Quan acabem, hem de fer un exercici ben gran de paciència: escollir un dels tresors per penjar-lo al mural col·lectiu durant un temps.

Les maletes dels tresors guarden la pròpia història, que en compartir-la, esdevé part de la nostra història com a grup, com a part de l’escola.

Les mestres