96 159 05 94 — correuclickedu

La crònica des de Hengelo: els intercanvis (2)

06/02/2017 albert

El dissabte era dia de bowling. De nou, l’estil i la tècnica era important… Amb molt de tècnica i estil, hi havia qui llançava la bola pel canal lateral i qui, sense un mínim d’habilitat, feia un “strike”. Alguns altres es dedicaven als “strikes” en la relació social… “On posen l’ull posen la bola.” Siguen les bitlles de Montessori College, de La Masia o de l’escolagavina.

Se’ns obria el cap de setmana intens i extens. Les perspectives per al diumenge, entre celebracions d’aniversari, pràctica del tir amb arc, shopping i, fins i tot, barbacoa familiar, eren d’impacte. I sembla, per la positivitat de les expressions dels alumnes d’avui dilluns, que s’han complert amb escreix. A més, avui tocava quedar-se a Montessori College a fer “art en equips” i esport. La proposta pictòrica que ens han fet ens remet directament a l’etern debat intel·lectual sobre què és l’art. No abordarem el tema de forma teòrica, sinó que adoptarem aquella idea materialista “Pels seus fets els coneixereu.” Vosaltres jutjareu si són art o no les manifestacions pictòriques dels nostres alumnes. De moment, podem afirmar que hi ha hagut, en general, bona voluntat creadora i bon treball en equip. És curiós com, alguns alumnes que semblaven un poc desconnectats del grup en la part artística de la jornada, han recuperat l’esperit competitiu i de col·laboració el mateix moment en què apareixia una pilota i unes cistelles en escena. Els camins de la providència (esportiva) són inescrutables!

Va acabant-se la jornada i els alumnes es disposen a la tornada a casa. Us podeu creure que ací la gent, amb aquest oratge infernal, va amb bicicleta als llocs? I alguns, sense guants! O tenen un pacte amb el dimoni o amb el Ieti (l’abominable home de les neus). Vés a saber. I demà, a Amsterdam, on es preveuen mínimes de zero graus. A partir d’aquest viatge, valorarem molt més el que tenim a casa, segur.

Salutacions des de Hengelo de la classe de 2n d’ESO de l’escolagavina.