96 159 05 94 — correuclickedu

Endinsar-se en allò desconegut de la mà dels majors de 4t de primària

06/06/2022 Emi Pardo

Bon dia estimades famílies, com ja us hauran estat contant els vostres fills i filles, dimecres vàrem passar un matí entranyable caminant per l’horta. Va ser un recorregut per descobrir i admirar la gran bellesa i riquesa amagada dins l’entorn que envolta l’escola. Un camí per traspassar fronteres i endinsar-se en allò desconegut de la mà dels majors de l’escola i de la companyia dels companys/es de la classe, i també, dels nostres veïns i veïnes de la classe de 5 anys amb els que compartim molts espais i moments en el dia a dia, però, en un context ben diferent com és l’escola. Fora d’aquesta, sorgeixen noves formes de fer, pensar i sentir. Es creen nous apropaments i noves relacions. En definitiva: les mirades s’amplien.

Recorrent primer la pineda i després, transitant els carrers de terra que es dibuixen entre l’horta, arribem a una casa que temps enrere va ser habitada per una família de llauradors. Arribem a un mas al que anomenem: el Mas del Mig Pollastre i el mestre Albert junt als nens/es de quart ens mostren entre d’altres, com conviuen l’època moderna amb la tradició agrícola de la zona. També, ens apropen a la historia del mas i del que significava viure al camp i tot, dins d’un ambient màgic, especial, envoltats de natura, de tranquil·litat, de serenitat i de pau.

De tornada, parlem sobre paraules com “espigolar” o “sèquia” i alhora, les veiem, les sentim i les vivenciem. I abans d’arribar a l’escola, ens aturem en el camí. Els pins ens donen l’ombra que busquem i els nens/es de quart ens ofereixen amb una gran il·lusió tot el que han estat preparant. Primer, la versió cantada de la coneguda rondalla d’Enric Valor: Història d’un mig pollastre i després, una lectura teatralitzada d’aquesta. Una gran meravella! Un regal per als sentits!

I amb aquesta i els últims passets que ens duran fins l’escola, tanquem aquest matí tan bonic i que estem molts segurs, que no oblidarem fàcilment.

Per a poder apropar una miqueta al que ha estat aquesta experiència rebreu un email per accedir una carpeta de drive que us he compartit amb algunes fotos i vídeos de la sortida.

Esperem que les gaudiu tant com nosaltres.

Una abraçada

La mestra Elena