96 159 05 94 — correuclickedu

Intercanvi amb el Montessori College, segon dia

29/03/2017 albert

Comença el jorn amb el bon dia i un itinerari per l’Horta. Ens guia el mestre Vicent Calabuig, que és un segur de descoberta, de conèixer el territori, el camp, i més important, d’estimar-se el paisatge valencià. La mestra Àfrica va explicant això i allò, fa la translació bàsica per entendre aquest tros de terra dels valencians tan característic: la terra, les sèquies, els partidors d’aigua, l’alqueria, el motor d’aigua, la séquia mare, els ramals, els cavallons, l’odre, la geometria, l’hortalissa, la verdura… Al Realenc de Picanya encara tenim sort de conservar el camp, que uns quants esforçats llauradors se’n cuiden, i hi posen ganes per sobreviure. Els alumnes tornen a esmorzar a l’escola. No sé si hauran entés què, els uns i els altres, els nostres i els convidats. Quan ets adolescent, quan el sol pega d’aqueixa manera, tens el cap lluny de la problemàtica del camp, o de l’escola, o ves a saber on el tens. Ara assagen un ball, passegen pel pati, riuen, n’hi ha que fa l’haca. Soooo, malaena!