96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

Xarrada-col·loqui: Formes de malestar i creativitat a l’escola

20/02/2019 Sandra Cuevas

Noves i no tan noves formes de malestar s’expressen diàriament a l’escola. Ho veiem en xiquets i adolescents amb dificultats per aprendre, sostenir l’atenció, mantenir una relació positiva amb les pantalles… Però també en certa frustració del professorat o en pares i mares desbordats, o si més no desconcertats, front als reptes emocionals que plantegen els fills. Tot plegat evidencia les paraules de Philippe Meirieu quan deia que a l’escola allò normal és que les coses no funcionen. Potser podem trobar en la creativitat la palanca de canvi, l’element transformador i -per què no- de salut?

La xarrada col·loqui de Beatriz Janin, que tindrà lloc el proper dijous 28 de febrer, de 18.00 h a 19.30 h a l’Escola Gavina, girarà al voltant d’aquestes i d’altres qüestions. Janin és psicòloga-psicoanalista (Universitat de Buenos Aires.). Entre d’altres activitats que desenvolupa, podem destacar-ne les següents: directora de la Revista «Cuestiones de Infancia»; fundadora i presidenta de «Fórum Infancias», equip interdisciplinari contra la medicalització i patologització de la infància i l’adolescència; directora de la investigació: «Determinaciones de la desatención i la hiperactividad en niños» (UCES) i professora en seminaris de diferents universitats i centres de salut de l’Argentina, Brasil, Espanya, Itàlia i França. És autora de diversos llibres: Intervenciones en la clínica psicoanalítica con ninos (Noveduc, 2013); El sufrimiento psíquico en los ninos (Noveduc, 2011), Niños desatentos e hiperactivos. Reflexiones críticas acerca del trastorno por déficit de atención con o sin hiperactividad» (Noveduc, 2004), o co-autora dels llibres Marcas en el cuerpo de niños y adolescentes (Noveduc, 2009); Medicalización y Sociedad (Universitat Nacional de San Martín, 2009); La patologización de la infancia I: niños o síndromes? (Noveduc, 2011) i «Culturas adolescentes. Subjetividades, contextos y debates actuales» (Noveduc, 2015).

28 de febrer de 18.00h. a 19.30h. a l’Escola Gavina

inscripció:  https://goo.gl/xsZxfV