96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

FESTA DE LA MÚSICA

05/12/2018 Sandra Cuevas

Preparats, llestes…JA!

Des de fa unes setmanes preparem el concert per a la Festa de la Música d’enguany, que serà el proper dissabte quinze de desembre al pavelló de l’escola. Com ja sabeu, enguany cantem a les dones. Sí, a les dones silenciades, a les dones que fan música, que han passat per la història de la humanitat sense ser reconegudes, que ballen, que canten o que toquen instruments. A les dones que viuen al mas, a la ciutat o als pobles. Cantarem a les dones que viuen lluny nostre, a les que hem d’escoltar i fer visibles. Les melodies també faran camins que arribaran al cor de les mares, les iaies, les ties, les germanes… i els homes.

Viurem un matí intens i dolç, i intentarem transmetre un missatge a tothom: junts podem fer un món millor. Les dones no esteu a soles, teniu al vostre costat a milions d’homes que volem la igualtat, el respecte i l’admiració que cal cap a vosaltres.

Els assajos esdevenen moments d’aborronar-se, i també d’oblidar lletres i acords. D’afinacions impossibles que fan un clima de llar. Moments en què no ix res, però a la següent sessió, les melodies harmonitzen de nou. Moments de plors per alguna cançó que emociona més del que és habitual… Els infants de tota l’escola saben música, saben fer música, entenen la música. Són capaços de transmetre mil i un sentiments, i fer que la persona que ens escolta i que gaudeix de nosaltres, puga sentir emocions, que potser mai haja sentit o que feia temps que no tenia.

I enguany també tindrem la sort de gaudir, a mitjan concert i no al final, d’Ambcor, el cor de mares i pares de l’escola. Després d’alguns assajos estem ben preparats i preparades per sorprendre amb el nostre repertori i fer sentir al públic la felicitat, el benestar i l’emoció que nosaltres tenim quan assagem els dilluns a la nit o quan fem un concert.

La música és el cor del món. Si no existira, caldria inventar-la; i la música a l’escola és vital per al desenvolupament holístic i harmònic dels nostres infants i joves. Durant aquestes setmanes i la propera setmana d’assajos, l’atmosfera de l’escola canvia, i les melodies transformen els racons i envolten cadascun dels que ací vivim.

Visca la música, visca l’escola i visquen les dones!

Ferran Aleixandre