96 159 05 94 — correuclickedu

Ens embarquem en una nova aventura: l’escola

03/10/2022 Emi Pardo

Concloem setembre.

Els més menuts de l’escola ho celebren. I nosaltres amb elles i ells. Celebrem moltes coses, petites o grans, segons es mire. El ritme frenètic i els temps excessivament marcats,  fan que no parem a mirar, observar i reconèixer, amb la vàlua que es mereix, l’adaptació dels infants a nous espais, mestres i temps.

Nosaltres celebrem veure’ls per l’escola resolts i amb autonomia d’acció. “Mestra, quan anem a la cuina a preguntar què hi ha per dinar?” Un dels moments més desitjats del dia.

Hi ha qui encara no li fa goig, però observa i somriu al mateix temps que veu ’altres créixer. Ja els arribarà el moment, quan n’estiguen preparats, i també ho celebrarem.

Ja han descobert la música amb el mestre Ferran i cada dia al matí hi ha qui pregunta “avui anem a música?”, reiteradament i amb un desig infinit que la resposta siga afirmativa.

Una altra de les preguntes clau al matí és: “Hui anem a psico?”. També l’hem descobert. Perquè, per estar ben a gust i com a casa, què hi ha més important que escodrinyar cada racó de l’escola? Voler habitar-lo més i més vegades. Això, ens ho diu tot.

D’infants, de maneres de mostrar-se, de ser i d’estar, n’hi ha una gran diversitat. Molts entren corrents a l’escola per veure què els espera. D’altres necessiten més temps amb la mare o el pare perquè desitgen que l’abraçada de comiat no acabe mai.

L’acompanyament, l’espera, el caliu i el fet d’acollir-nos en aquest procés esdevé imprescindible.

De moment seguirem fent de la incertesa un munt de troballes i conquestes diàries.

Estima, abraçades, mirades i presència: en tenim de sobra per tots vosaltres.

Els i les pirates, ens embarquem en una nova aventura: l’escola. Ací us deixem un tast de la meravellosa festa de benvinguda, perquè no us mereixeu menys que això: una gran festa per celebrar el camí que ara enceteu a l’escola.

Neus Cases