96 159 05 94 — correuclickedu

ELS DRETS HUMANS NO SÓN CAP PRIVILEGI. EL PROJECTE TEMÀTIC EN SECUNDÀRIA (1)

15/03/2021 Loli Company

Com ja sabeu, enguany el projecte temàtic de l’escola se centra en els Drets Humans. Des de l’àrea de llengua, en 3r i 4t d’eso, n’hem encetat el treball des de fa un parell de setmanes. Desenvoluparem el projecte de manera individual o per parelles, i el primer que hem fet, ha estat triar un mes del calendari. Com ja sabeu, cada mes se centra en un dret, o en diversos, de la Declaració Universal dels Drets Humans, i inclou força referències per poder investigar i treballar-hi.

Haurem de seguir un guió per desenvolupar els projectes, que sí o sí hauran de tenir present l’objectiu de difondre’s, de fer-los conèixer dins de l’escola i, en la mesura de les nostres possibilitats, fora d’aquesta. Volem desenvolupar idees fonamentals com el de ciutadania crítica; fer-nos conscients que front al fet que aquesta societat prioritza l’individu sobre la col·lectivitat, hem d’escoltar-nos i expressar-nos, i tenir cura els uns dels altres. Com a joves, els nostres xics i xiques han de dir la seua, han de llegir, informar-se per diversos mitjans i ser ben conscients que els drets no són cap privilegi i que es poden perdre.

Ara com ara, hem fet la tria del mes, com us dèiem, i hem vist un documental ben recomanable, D.R.E.T.S,  coordinat i elaborat, entre d’altres, per l’Associació per la Cooperació Entre Comunitats. Aquest treball se centra en el dret a la salut, tot reflexionant sobre el Decret Llei 16/2012 de 20 d’abril, que suposà una  vulneració gravíssima del dret universal a la salut. I hem comprovat com a partir de la vulneració d’aquest dret, moltíssims altres cauen. També hem recomanat de veure la pel·lícula Adú i Una qüestió de gènere, que teniu al  calendari. A partir d’ací, hem reflexionat, i cada persona o parella  veurà com lligar-ho tot plegat amb el seu treball.

Com que des de l’àrea de castellà en 4t d’eso també fan el seu propi treball mitjançant l’elaboració d’un reportatge, doncs aprofitarem interdisciplinàriament la informació que ens aporten algunes de les persones entrevistades al calendari, amb les quals ja hem concertat xarrades telemàtiques.

A partir d’aquestes activitats inicials, de la lectura de diversos articles, i d’haver pres algunes decisions quant a objectius i producte final, els xics i les xiques de 3r i 4t encetaran els seus treballs. Compartirem més endavant com va el procés.