96 159 05 94 — correuclickedu

Els Drets dels infants. Fes d’aquest dia una reivindicació

19/11/2021 Emi Pardo

Demà, dissabte 20 de novembre, és el Dia Universal dels Drets dels Infants. A l’escola infantil hem parlat dels Drets dels infants i ho hem celebrat en un acte simbòlic. Dibuixem els somriures de hui i de demà. Som present i som agents actius. Educar en el coneixement dels propis drets és fonamental per a construir un món millor i contribuir a apoderar-los com a infants i joves crítics amb el món. Entre d’altres converses ha eixit un tema molt interessant i reivindicatiu per a ciutadans tant menuts i curiosos, lliures d’acció i de paraula, teixidors de vincles, de confiança, de seguretat i de diàleg. Pareu atenció:

-Laia, 3 anys, preguntava, “…mestra, per què no et lleves la mascareta? Vull vore’t la boca. Quan vaig al restaurant a dinar tots van sense mascareta. Per què tu no?”

-Pau, 3 anys: “Sí, sí, jo ho he vist això també. Te la lleves per contar-nos el conte?”

-Ona, 3 anys: “La meua germana també porta mascareta i no pot jugar amb tots els xiquets de l’escola, però al parc de fora sí, per què? També diu que li costa respirar”…

-Mestra: “ No ho entenc jo tampoc. Els ho haurem de preguntar als que manen de les escoles o a un senyor que es diu Vicent Marzà Ibáñez que és qui aconsella a totes les escoles” .

Perplexitat, desconcert, emocionades. Bones pràctiques. Filosofia lúdica, aprendre a pensar, a fer-nos preguntes, a trobar camins que ens ajuden a entendre el món.

Des del racó que habites al món i amb la teua llavor com a ciutadà o ciutadana que educa per un present millor, proposa’t fer d’aquest dia una reivindicació per la infància que arribe a tots els racons del món. Les xarxes socials són un bon canal de difusió.

Dissabte commemorem i celebrem l’aprovació de la Convenció dels Drets de l’Infant per part de les Nacions Unides el 20 de novembre de 1989. Aquesta fou posteriorment ratificada per tots els països de l’ONU, excepte Somàlia i els Estats Units d’Amèrica. Aquesta Convenció suposa el desenvolupament i l’ampliació dels continguts establerts per la insuficient Declaració dels Drets de l’Infant de l’any 1959.

Passeu un bon dia.

Donem veu a la infància.