96 159 05 94 — correuclickedu

Els Drets dels Infants. Fes d’aquest dia una reinvidicació

18/11/2022 Emi Pardo

Diumenge, 20 de novembre, és el Dia Universal dels Drets dels Infants. Hui a l’escola hem parlat dels Drets dels infants i ho hem celebrat en un acte simbòlic. Una trobada d’infants i mestres. Els xiquets i les xiquetes d’infantil i primària ens hem reunit per fer una instal·lació artística. Les xarxes dels drets dels infants.  Aquestes xarxes representen la connexió existent arreu del món entre la infància, el contacte amb la natura, les relacions socials i afectives que naixen al sí dels grups humans i el joc espontani que es genera en les interaccions amb l’entorn natural i social . Els més grans han donat veu a tota la infància del món, després del parlament d’inici. Els xiquets i les xiquetes de quart de primària ens els han llegit i d’altres infants els han escrit. Els més menuts hem decorat tots els missatges, els hem signat i penjat als troncs, a les branques i als fils dels desitjos. Vosaltres, famílies i amics  podreu veure les instal·lacions artístiques, gaudir-les i llegir els missatges al pati de l’escola. No ho deixeu passar, perquè el que hem creat és art efímer.

La infància és present i és agent activa en aquesta societat. Educar en el coneixement dels propis drets és fonamental per a construir un món millor i contribuir a apoderar-los com a infants crítics amb el món. Entre d’altres converses han eixit temes molt interessants i reivindicatius per a ciutadans tant menuts i curiosos, lliures d’acció i de paraula, teixidors de vincles, de confiança, de seguretat i de diàleg.

Dret a la Salut, l’educació, l’estima i les cures, la família, el diàleg amb l’altre, el joc, l’alimentació, el descans… Mestres plens d’emoció, cada dia  veiem com les bones pràctiques van calant sent partícips de fer bones persones, crítiques i solidaries. Aprendre a pensar, a fer-nos preguntes, a trobar camins que ens ajuden a entendre el món.

Des del racó que habites al món i amb la teua llavor com a ciutadà o ciutadana que educa per un present millor, proposa’t fer d’aquest dia una reivindicació per la infància que arribe a tots els racons del món. Les xarxes socials són un bon canal de difusió.

Per saber més… Diumenge commemorem i celebrem l’aprovació de la Convenció dels Drets de l’Infant per part de les Nacions Unides el 20 de novembre de 1989. Aquesta fou posteriorment ratificada per tots els països de l’ONU, excepte Somàlia i els Estats Units d’Amèrica. Aquesta Convenció suposa el desenvolupament i l’ampliació dels continguts establerts per la insuficient Declaració dels Drets de l’Infant de l’any 1959.

Passeu un bon dia.

Donem veu a la infància.