96 159 05 94 — correuclickedu

Els amics lectors: el gust per la lectura i l’amistat

23/02/2017 Loli Company
amics_lectors-escolagavina1
amics_lectors-escolagavina2
amics_lectors-escolagavina3
amics_lectors-escolagavina4
amics_lectors-escolagavina5
amics_lectors-escolagavina6

“Mestra, quan comencem els “amics lectors?” Aquesta és una de les preguntes que els xiquets i les xiquetes de 2n de primària fan a començament de curs. Llavors, la mestra Marisa els explica que aquesta activitat l’encetaran després de Nadal. Al gener, el dia que reprenem les classes, pregunten novament: “mestra, avui ja comencem els amics lectors, veritat?” Marisa els ha de dir que una miqueta més endavant.

Finalment, hem començat i la novetat d’enguany és que també els alumnes de 1r de primària tenen un amic lector. Açò ha estat possible per la gran participació dels alumnes de 1r i 2n d’ESO. I les mestres, Creu, Marisa i Empar n’estem contentes de debò, perquè aquesta activitat interetapa, voluntària, que ocupa mitja hora del pati llarg del migdia, ajuda els menuts que milloren la seua competència lectora i que els majors que fan de mestres desenvolupen la competència comunicativa, interpersonal i, sovint, descobrisquen vocacions.

Al remat, i això a les mestres ens satisfa, aquests amics de llibres i de pati, de paraules i d’imatges, ho són també al marge de les lectures; perquè al llarg d’unes quantes sessions construeixen vincles afectius i teixeixen històries comunes que els fan créixer a tots: majors i menuts. I a les mestres, també.

amics_lectors-escolagavina7
amics_lectors-escolagavina8