96 159 05 94 — correuclickedu

Els alumnes de segon són d’intercanvi a Holanda: les cròniques

06/02/2017 albert

Hengelo (The Netherlands), 06 de febrer del 2017

El dia ha començat gris, com cada dia dels dies que portem a Holanda i, amb tota probabilitat, com cada dia dels dies que resten de la nostra estada a Holanda. A València, això podria ser motiu de tristor. Ací estarien tristos l’any sencer, així que opten per considerar l’oratge una mera circumstància sense massa importància. No negarem que el sol sempre és motiu de joia per aquestes terres, però també ho pot ser la neu. En tot cas, no deixen que la providència climàtica els espatlle una satisfacció. Nosaltres ens hem apuntat a aquesta filosofia. La classe de 2n d’ESO de l’escolagavina està gaudint d’un intercanvi meravellós amb Montessori College de Hengelo i els nostres amics de l’escola La Masia.

Superat l’equador de la primera fase de l’intercanvi, les cares somrients dels alumnes, la comunicació fluïda i amb naturalitat dels nostres i els seus acollidors, els comentaris sobre les activitats del programa i aquelles que no en formen part… ens porten a unes perspectives molt positives.

El programa començava fort divendres. A l’entrada del lloc on encetàvem l’activitat, hi havia un cartell que deia “Have an ice day!” Els nostres alumnes ja deuen haver descobert el joc de paraules (aquest lema sona igual que “Have a nice day”)i probablement deuen saber que la instal·lació en qüestió era una pista de patinatge sobre gel. Amb més o menys estil, tots lluitaren amb honor per a mantenir-se dempeus sobre el gel. Tanmateix hem de reconéixer ací que més d’un tenia una tècnica per a patinar molt semblant a la dels pingüins per a caminar. Després de patinar, dinar (si és que se li pot dir així a un sandvitx i un beuratge que recordava el suc dels hotels, fet de pols i aigua). Dinar, a les 11.30! La jornada concloïa amb la visita del FC Twente stadium. Alguns dels nostres alumnes gaudirien del privilegi de tornar-hi diumenge… Aquesta vegada, no a una visita guiada, sinó a presenciar un partit en directe. Un partit per al qual totes les entrades havien estat “sold out”. Un partit que enfrontava l’FC Twente i el líder de la competició, el Feyenoord. Per cert, FC Twente, el club dels nostres cors des d’ara mateix, va perdre 0-2. Així i tot, van lluitar amb molta empenta.

Salutacions des de Hengelo de la classe de 2n d’ESO de l’escolagavina.