96 159 05 94 — correuclickedu

El senyor Abecedari entra per la porta de primer

22/02/2017 albert
FullSizeRender

El senyor Abecedari és l’amo de les lletres. És un personatge fantàstic que cada dia s’escapa d’un llibre que escrigué la mestra Fina fa un grapat d’anys. El personatge s’ha fet realitat i  acompanya els xiquets que descobreixen les lletres, les paraules i les històries. Sempre és aprop dels infants que tenen un llibre a les mans. Ens visita a l’escola i ens porta llibres, caixes amb lletres, abecedaris i cartes. També va a les cases dels xiquets que aprenen a llegir i els porta llibres i cartes precioses, com la que ahir va rebre Víctor. Entra de puntetes, sense fer soroll i se’n va ràpid com un llamp. No sabem com és, però ens el podem imaginar. Mai vol ser vist, perquè perdria la màgia. De vegades té tanta feina que no pot arribar a totes les cases, ni a totes les escoles; de vegades li demanen tants llibres que no troba el número de la col·lecció que desitjaria tenir. Però cal tenir paciència, i creure-hi, perquè així és com es fa realitat. «Mestra, haurem de donar-li les gràcies al senyor abecedari per tants llibres com ens porta». I així ho fem.